Loja har ordet!

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Louise Bertilsson - 19 januari 2014 23:15

Jag har letat som en tok efter en tygburk/tygpåse eller vad man ska säga att ha hårspännen i. Nu när Ida också har börjat använda spännen så har det blivit en hel del, och de har en tendens att sprida ut sig i huset. Så jag behövde en förvaringskorg till dem. En fin, tjejig förvaringskorg till våra tjejiga prylar. 


I varenda tänkbar och otänkbar butik har jag letat, men utan resultat. 


Och så var jag in på loppis-Karusellen här i Smedjebacken och fick se att de utför syjobb. Så jag frågade helt enkelt om hon som syr kunde sy en sån till mig. Det kunde hon förstås. Så igår var Anders ner och hämtade mitt beställningsjobb. Här är resultatet: 


 


En söt rosa tygkorg med vita prickar och rosett har vi nu att förvara våra hårspännen i =) 

Av Louise Bertilsson - 19 januari 2014 17:43

Nu har jag varit på bio för första gången i mitt liv. Mamma och pappa hade förklarat för mig va som väntade - vad jag skulle få se och vad som skulle hända. Det var svårt att förstå innan man varit där...


När vi kom dit fick man köa ett tag för det var många barn som ville se filmen. Att köa är ju aldrig kul, men man måste ju sägs det... När betalningen var gjord fick barnen låna en varsin plaststol att sätta i vanliga biostolen så att man skulle komma upp lite för att kunna se bra. Smart uppfinning!!


Till slut stängdes dörrarna, det blev mörkt, och de stora gardinerna åkte åt sidan. Och så började filmen. BAMSE!!! Det var en väldigt bra film tyckte jag. 


Godis fick jag såklart också - det hör tydligen till bio-konceptet, så det tackade jag såklart inte nej till. Mums!


Jag vill gärna gå på bio fler gånger, det var jättekul!! =)


/Hälsningar Ida




Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards