Loja har ordet!

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Louise Bertilsson - 12 januari 2014 19:16

Den här helgen har det hänt mycket. Vi har hunnit med mycket. Väldigt mycket. Så det vore perfekt med en extradag så att man kunde vara hemma och ta det lugnt bara. Bara vara och mysa och leka. Men nej, det får bli nästa helg då. 


Tusen tack Anna och Samuel för en mycket trevlig lördag!! Ida var helt slut på kvällen efter en dag med bland annat pulkaåkning, massa bus, god mat/fika, shopping och trevligt sällskap. Måns var också helt slut, han hade fått mycket nya intryck att bearbeta. Svårt att slappna av när han är borta eller att det är för mycket runt omkring honom, men på hemvägen i bilen sov han gott. 


Idag efter badet sa Ida när hon stod naken och torkade sig med handduken: 

- "Jag har Måns-mjölk i tuttarna"

Jag svarade "Jaha?"

Ida: "Ja, nu rinner det Måns-mjölk". 

Pappa sätter på henne pujje-tröjan och då säger hon: 

-"Nu har jag satt på mig bh:n". 


Lilla gumman snappar upp allt man säger, jag hörde nämligen mig själv där i miniformat. Och ordet Måns-mjölk är förstås namnet på Måns mat. Ida kallar det för det och jag tycker att det låter väldigt gulligt =) 

Av Louise Bertilsson - 12 januari 2014 14:30

Vi var in på Hemmakväll i fredags när vi var till Ludvika för att handla. Vi ville checka vilka godissorter de hade i lösvikt - ännu en grej i min planering. Och vad fick jag se där, jo, inte mindre än dessa i lösvikt: 


 


Jag blev glad och jag kom på mig själv med att le. Det blev en nostalgitripp för min del, för när jag var liten och jag och pappa var in på Statoil köpte vi alltid såna här kolor. Exakt såna här kolor köpte vi. 1 kr styck kostade de. 


Nu när jag såg dem var jag bara tvungen att köpa med mig ett par hem bara för att liksom, som en kul grej =)


Kommer du ihåg pappa? =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards