Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

livet som zombie

Av Louise Bertilsson - 10 oktober 2014 10:47

Idag provar jag på livet som förkyld zombie-mamma med 2 förkylda zombie-barn. 


Ida är hostig, snorig och gnällig. Ingenting är bra. Hon har nog fruktansvärt tråkigt, och jag förstår henne. Efter mer än en veckas förkylning med allt vad det innebar så har man ju minst sagt börjat lessna. Jag förstår henne, men det är ändå riktigt påfrestande och jobbigt. 


Måns har haft en supertuff natt. Jag också eftersom jag har varit vaken större delen av natten för att försöka lugna Måns. Han har legat vid mig, men ingenting har hjälpt, har verkligen försökt allt som står i min makt för att få honom att komma till ro och sova. Han sov visserligen större delen av natten, men väldigt oroligt. Gnällde och skrek i sömnen i stort sett hela tiden, och då är det omöjligt för mig att sova. 


Så idag är jag en zombie. Trött är bara förnamnet. 


Ser inte fram emot natten ikväll, för jag känner på mig att det blir likadant igen. Måns är ju fortfarande snorig liksom, men vad 17 ska jag göra för att hjälpa honom? Jag känner att jag har gjort allt jag kan, jag finns där för honom, vänder rätt honom, lägger huvudet högt, lägger mig nära och myser kind mot kind, vänder honom mot mig, vänder honom från mig, lägger honom på andra sidan, byter sida igen, längre upp i sängen, längre ner, tar bort täcket, tar på täcket, ger honom nappen, ger honom snuttis, gör det mysigt, tar upp honom, vaggar, vyssjar. Allt man kan tänka sig. Jag har till och med provat att lägga honom med huvudet på mina ben. Allt funkar. För en stund. För några minuter, sen är det samma gnäll och oroliga sömn igen. Det som dock funkade lite längre tid var att lägga hans huvud på mina ben, då sov han en liten stund längre och jag fick chansen att slumra till jag också. Men det är svårt när man hela tiden ligger på helspänn eftersom övriga familjen ska få sova. 


Jag vet att det är precis lika jobbigt för Måns som det är för mig, det är säkert ännu jobbigare för Måns eftersom det är han som mår som han mår och gör att han reagerar som han gör. Och det är ju liksom också en anledning till att jag vill försöka lösa problemet. Jag hoppas att förkylningen ger med sig snart och att vi får tillbaka våra vanliga nätter. Det här zombie-livet gillas inte! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards