Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Louise Bertilsson - 11 mars 2014 11:00

En varm och go vinteroverall som är hel och vattensäker är ett måste när det är vinter med snö och kyla. Men så är det ju tyvärr inte alltid även fast det är vinter. Jag har kommit på att det inte är så dumt att ha en overall som funkar att leka i när det inte är snö också. En overall som nödvändigtvis inte behöver vara 100% hel, men ändå varm och tål väta. I Sverige är det tyvärr inte snö hela tiden på vintern, och det känns onödigt att slita sönder den fina dyra vinteroverallen på barmark. Barn ska ju få leka, och det känns inte kul att behöva vara rädd att det lekande barnet sliter sönder den dyra fina overallen.


Så inför den här vintern köpte jag en overall väldigt billigt att ha när det inte är snö, men graderna ändå är kyliga så att overall krävs. Men, denna overall var lite sliten på vissa ställen i sömmarna på insidan benen. Det struntade jag dock i, för jag hade nämligen fått tipset att prova att laga det. 


Köpte galonlagningslapp för en liten peng: 


 


Enkelt att sätta på, och vips så är overallen hel igen. Åtminstone så hel att den funkar att leka och slita på ute nu när det är bart. Nu när vintern och snön tyvärr lyser med sin frånvaro. 


Nån mer som testat? 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards