Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Louise Bertilsson - 17 mars 2014 20:55

När jag hämtade Ida från dagis idag så skulle hon säga hej då till personalen innan vi gick. 


Hon vände sig inåt och sa "hej då, trevlig helg". 


Tänk om det vore så väl ändå, helg redan efter en arbetsdag. Men tyvärr lilla gumman, det är 4 dagar kvar innan vi får vara hemma hela familjen igen. Det märks att Ida uppskattar när vi är lediga tillsammans, hon frågar ofta efter pappa som är på jobbet. 


När jag sa att hon ska tillbaka till dagis och leka imorn sa hon bara "jaha". Och så satte vi på dagisväskan på lilla ryggen, gick ut till bilen för att åka hem och äta mellis. Sen gjorde jag morots-och potatispuré till Måns. Det verkade vara gott med tanke på smackandet när han fick smaka =)

Av Louise Bertilsson - 17 mars 2014 11:20

BVC idag med Måns direkt efter att vi lämnat Ida på dagis. 


Måns följer inte sin kurva längre, utan nu har kurvan blivit plan. Han har bara gått upp 50 g och vuxit 0,5 cm på en månad. Och jag är helt säker på att det har med sjukdomar att göra. Han har ju varit sjuk i princip halva den månaden mer eller mindre. Han gick garanterat ner i vikt då och att han nu tagit igen det. 


Hans nya siffror är iallafall 6775 g och 65,5 cm. Lilla gubben <3


BVC-sköterskan frågade om jag är orolig. Det är jag inte. Inte över huvudtaget är jag orolig över hans vikt och längd. Han äter (har därmed normala utgifter), är nöjd och glad liten kille så jag är absolut inte orolig. Jag litar på min mammainstinkt och jag är övertygad om att min lilla kille mår bra. Hon ville ändå att vi skulle komma tillbaka om 2 veckor igen för att se så att det inte går neråt. 


Kikade även in på MVC i hopp om att de skulle ha tid att ta mitt blodtryck och blodvärde. Det var lugnt där så jag fick komma in. Måns charmade med massa leenden när sköterskan stack mig i fingret och kunde konstatera att mitt blodvärde är jättebra nu! =) Även blodtrycket är tillbaka på mitt normala, så det kändes jättebra att få det bekräftat! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards