Loja har ordet!

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Louise Bertilsson - 5 maj 2014 21:59

Min lilla konstnär har varit i farten med papper och penna igen. Den här gången målades en sol, en stor gubbe och en julgubbe. Julgubbens karaktäristiska drag är såklart mössa som sitter perfekt på gubbens huvud.

På andra papper målade hon även ballonger i olika färger, ett hus, en stege å fler gubbar och julgubbar.

Hon är i en rolig period i ritandet ni när hon upptäckt att man kan rita olika föremål OCH att andra kan se vad det föreställer. Det sistnämnda har jag dock problem med fortfarande så det är ingen självklarhet.... hehe ;-)
Det är kul att hon tycker att det är roligt att rita och måla. Nån i familjen som gillar det då ;-)

Leka med färger och måls mönster behärskar även jag men när det kommer till ansra saker så blir jag slagen av min 3-åring ;-)

Av Louise Bertilsson - 5 maj 2014 15:45

Med hjälp av ett skavsårsplåster trotsade jag skavsåret och vi tog en promenad till dagis för att lämna Ida, och promenad hem med Måns. Det var riktigt fint väder i morse så jag iddes inte ta bilen. Strålande sol och vindstilla. Det var som upplagt för en morgonpromenad med de 2 bästa. Ida blev jätteglad när jag sa att vi skulle klä oss för att kunna gå till dagis. Måns somnade på vägen dit, han var riktigt trött efter att ha haft en knölig natt. Han sover oroligt till och från på nätterna, undrar om det är en av de berömda utvecklingsfaserna, eller om han drömmer. Eller nåt helt annat. Inget man kan veta och göra nåt åt mer än att gilla läget. 

 

Jag och Måns hade playdate med Sofie och Milas på förmiddagen, men pojkarna sov så det blev tjåldate oss mammor emellan istället. Riktigt trevligt! Måns fortsatte sova efter promenaden hem från dagis, och Milas hade somnat på vägen hit. Lite dålig timing pojkar, men väldigt trevligt för mammorna att få prata =)

 

Ämneshopp: Önskar att det fanns ett skavsårsplåster att sätta över blåsan i munnen också för den gör fruktansvärt ont. Det svider. Och större har den blivit också, och tyvärr så hänger den envist kvar i min mun. Försvinn! Listerine vette 17 om jag vågar ta, för det kommer svida som satan av det.... 


Nu ska vi ägna oss åt lite strumpmemory medans vi väntar på att pappan i huset ska komma hem från jobbet. 


Förresten, träningsvärk i magen och benen - check!! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards