Loja har ordet!

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2014 18:30

Idag hurrar vi för tvillingarna Fabian och Felix som fyller 2 år!!


Tänk att det redan gått 2 år, jag kommer ju ihåg när ni var pyttesmå bebisar. Då var jag hos er och gosade förstås =)


Massa grattiskramar från oss 4!


Hoppas att eran dag förgyllts med massa gofika och presenter! Och så hoppas jag att vi kan ses snart så vi kan leka!

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2014 17:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 9 maj 2014 11:45

Nu har Måns klarat av sitt livs första tandläkarbesök. 


Egentligen är det ju föräldrarna de vill träffa, för att man ska få info om hur man ska sköta sina barns tänder. Info. Mycket logisk och självklar info tycker jag. Inget oväntat. 


Ida var med eftersom hon är ledig från dagis. Hon skulle vara med och visa Måns hur man gör sa hon. Hon skötte sig jättebra hela tiden, och hon pratade med tandläkaren eller tandhygienist eller vad hon nu var ;) Hon visade till och med sina fina tänder och berättade att hon slutat med napp och att hålet nästan är borta. Då fick hon mycket beröm, och Ida sken upp och blev stolt =)


Måns fick sin allra första tandborste innan vi åkte därifrån. 


 


Ida undrade varför han inte fick välja något djur när han var så duktig. Och jag förklarade att han är så liten att han inte förstås 0ch att djuren är så små så de skulle han sätta i halsen. Hon köpte förklaringen och konstaterade att "bebisar förstår inte så bra". 


Måns nästa besök är vid 2 års ålder om jag minns rätt. 


Så ikväll ska Måns borsta tänderna för första gången i sitt liv. Starten på ett livslångt borstande. 



Av Louise Bertilsson - 9 maj 2014 08:15

Den här veckan har känts lång. Tror att det beror dels på det regniga vädret, men även att veckan före var kortvecka och veckan innan dess var helledigt påsklov. 


Nu ska jag och barnen göra lite inför-helgen-fix såsom blomvattning, tvätt, handduksbyte etc. 


Sen väntar vi på att pappa slutar jobbet så att vi kan ta helg på riktigt =)


Men innan vi börjar med nånting annat ska vi packa ihop oss och åka ner till tandläkaren med Måns. Första kollen (läs info) sker vid 6 månader här i Smedjebacken. 


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards