Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2014 13:36

Min lilla sommarkille spanar in läget.

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2014 13:32

I tisdags hade Ida med glass till kompisarna på dagis eftersom det vankades kalas för henne.

Jag sa nåt i stil med att jag ockaå ville ha glass. Då sa Ida; "när du fyller 3 år får du också bjuda på glass på ditt skogsdagis mamma". (Mitt jobb heter Skogsgläntan ifall du inte visste det, och det är ju också ett dagis, alltså ett skogsdagis tyckte Ida).

Detverkar som att jag får lov att vänta tills jag fyller 3 innan jag får bjuda på glass... Ida hade lösningen än en gång :-)

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2014 10:29

När kl var 9 var det redan 20 grader i skuggan. Minst.

Vad passar då bättre än att leka med vatten?! Ida nappade snabbt på mitt förslag.

Vattenlek! Ida tvättar å målar med vatten. Det är ju sååå kul!!

I äppelträden är det också sommar. Underbart vackert! Men det negativa är allt surrande från getingar och humlor. .. otäckt men nödvändigt.

Nu är det 23,4 grader varmt i skuggan. Alldeles lagom så länge man håller sig i skuggan. Solen är för varm. Jag föredrar skuggan. Där är det skönt å behagligt.

Behöver jag säga att vi njuter av att vara hemma?

Men det är lite jobbigt att vara bebis när det är så här varmt. Svårt att sova. Måns föredrar att sova inne å det får han såklart göra då :-)

Sommaren är här nu kan man säga. Försommaren iallafall.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards