Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2009

Av Louise Bertilsson - 24 februari 2009 21:45

Jag blev väldigt nyfiken på Björn Hellbergs deckare. Måste kolla upp dem med detsamma..


Nu har jag kikat på cdon, men jag fattar inte riktigt vilka titlar som är deckare och vilka som är annat... är det olika serier eller vad?

Av Louise Bertilsson - 24 februari 2009 19:00

Måste bara kommentera kommentaren jag fick av Faster idag, vilket sammanträffande... jag tror nog faktiskt att vi ÄR släkt!! =) Man kan ju iallafall börja misstänka det. Hehe.

KUL var det iallafall att vi hade uttryckt oss precis lika!

En slutsats man kan dra efter detta är att vi verkar ha ganska lika boksmak!


Jag måste bara passa på att rekommendera en bra deckare: Glasdockorna, skriven av Jorun Thorring.

Av Louise Bertilsson - 24 februari 2009 12:42

24:e februari, fettisdagen. Fick det glada beskedet om att det är semlor till mellis idag, gissa vem som jublade =)

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2009 21:20

Måndagen börjar lida mot sitt slut.

Dags att ta fram kläder tills imorn, sen borsta gaddarna och krypa till kojs. Ska förstås inte sova direkt, blir att läsa först. Har börjat på en ny bok som heter 14 år till salu. Det handlar om en 14-årig tjej som säljer sin kropp. En sann berättelse från Sverige. Gripande. Läsvärd, men hemsk!


Ofast läser jag deckare, men ibland slinker det emellan nån verklighetsbaserad bok också.


Har faktiskt grejat med portfoliobilder idag också. Känner mig duktig som fixar med det minst en gång i veckan. Om man vill ha nånting gjort får man göra det själv. Så är det ibland. Men jag börjar få in snitsen så det tar inte SÅÅ lång tid längre. Det beror i och för sig på hur många bilder det rör sig om varje gång också förstås.


Nej, nu är det dags att låta datorn sova lite. Och jag likaså så småningom. 


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2009 13:43

Anders har sportlov hela veckan, men jag får jobba och slita som vanligt.. hehe...men det är inte riktigt hela sanningen, för det är väldigt lugnt på jobbet den här veckan. Många av barnen som har äldre syskon blev nämligen lediga.


Ikväll är det där roliga tv-programmet om de stora familjerna igen... det måste jag se!

Fram tills dess har jag inga speciella planer, skönt att bara göra det som faller en in...



Av Louise Bertilsson - 22 februari 2009 18:45

Hur mycket snö finns det egentligen uppe i molnen?

Det bara vrääääker ner.. vi har fått ungefär 1,5 dm idag..

Nån gång måste det väl ta slut? Eller?


Måste ändå säga att jag inte har tröttnat på snön. För min del får det gärna vara kvar en stund till, bara jag slipper allt slask, modd och tö sen... men det kommer man väl inte undan i år heller antar jag..

Alla bara tjatar om att de längtar efter våren, men det för faktiskt inte jag. Inte än.. Vill ha den riktiga vintern först, och nu har den äntligen kommit! Tänk alla barn som har urskoj i den fina och härliga snön!  


Jag är en sån där människa som gillar ALLA årstiderna, men då ska de infalla under rätt månader och så ska det vara riktig vinter, riktig vår, riktig sommar och riktig höst.. annars är det bara blaha blaha av allt... Årstiderna ska vara på RIKTIGT tycker jag!

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2009 09:20

På tisdag börjar bokrean 2009, årets stora bokhändelse för bokmalar som jag. Sitter på internet och kollar runt lite, det är dags att boka inför rean så att man är säker på att man får det man vill. Funderar allvarligt på de där Alvtegen-böckerna, men jag är inte helt 100.


Det fanns inte så mycket bra böcker på rean som det var förr i tiden, kan kanske bero på att jag har ganska många av de jag vill ha + att om jag köper en bok i en serie så måste jag ju se till att få de andra i samma serie, och då i samma format också. Jag gillar inte när några böcker är i pocket och några är inbundna i samma serie, det är inte alls nå bra.. det ska vara lika!


Finns det fler bokmalar som ska shoppa på rean?

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2009 18:49

Har nyss fyllt i papper från försäkringskassan. Jag var ju sjukskriven när jag opererades, så det gick över 2 dagar till f-kassan. 

Du kanske undrar varför det har tagit så lång tid? Jo, det ska jag förklara.... I vanliga fall går det automatiskt vidare till f-kassan när man är sjukskriven mer än två veckor, men det har det inte gjort i mitt fall. Jag misstänker att det har att göra med att vi har ett relativt nytt självservicelönesystem på jobbet och att det har blivit nå tjall på det så att det har stannats upp.


Men nu är min sjukdom registrerad hos f-kassan, så nu ska allt vara ok. Med andra ord så är papperskarusellen igång nu.. Hoppas att den stannar snart! Att det inte blir nå krångel, att jag får mina pengar för de där 2 ynka dagarna.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards