Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2009 19:33

Anders tvättar bilen och jag lägger upp lite auktioner på Tradera. Hoppas att det är nån som nappar.


Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2009 17:26

Jag har fått en ny bankdosa (säkerhetsdosa till internetbanken) eftersom min förra krånglade. Det var som att en rad i displayen helt hade slutat funka, vilket gjorde att det var väldigt svårt att läsa av vilka siffror som angavs.


Så igår när vi var till Ludvika gick vi in på banken och frågade efter en ny. Och det tog inte längre än 2 minuter så hade jag fått en ny.

Invigning av nya bankdosan skedde alldeles nyss, och jag måste säga att den här var mycket lättare. Det var färre och skönare knappar.


Och det var alldeles gratis att byta (jag trodde att det skulle kosta en liten slant, men det gjorde det alltså inte).


Så nu kan jag betala räkningar och föra över pengar till folk igen.

SÅ smidigt, enkelt och bekvämt att göra transaktioner hemifrån på datorn.

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2009 15:35

Slapp använda regnstället när jag cyklade.

Hade det bara en stund på förmiddagen när vi var ute i regnet så att barnen fick plaska lite. Det uppskattades av de små liven!


Nu är det helg. Väldigt skönt.


Ska till Ludvika imorn å köpa golvlister till hallen.

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2009 06:56

Var tvungen att bjuda på en auktion på tradera innan jobbet. Börjar 07.30, men jag är strax klar att åka. Jag har insett att jag har blivit oerhört snabb på  mornarna! Vips så är jag färdig!!


Enligt väderleksrapporten väntas regn hela dagen idag, så det blir väl regnställ som gäller. Men men.

Av Louise Bertilsson - 27 augusti 2009 19:58

Lite påfyllning på kontot idag. Det var bra det.


Blev hämtad på jobbet av Anders för att direkt bege oss till Ludvika. Gick på stan, kollade lite rea, men vi hittade inget speciellt. Handlade billigt godis på Coop Extra på Lyviksberget, och så åt vi på Toffes. På hemvägen handlade vi på Willys. Så nu klarar vi oss en vecka till. Perfekt.


Och nu har vi faktiskt varit duktiga å gjort en matlista för en vecka. Skönt att slippa fundera varje kväll på vad vi ska ha för mat. Det brukar sluta med nåt som inte var alltför längesen, men nu tror jag att det ska bli mer variation när det är bestämt i förväg vad vi ska mätta våra magar med.

Vi gör ett försök iallafall.  


Duschen nästa.

Av Louise Bertilsson - 26 augusti 2009 15:13

Blir inte klok på denna sjukdom.


HUR vet man om man fått den?


Vad är det för skillnad på vanlig influensa och svininfluensa egentligen?

Det man har hört och läst är ju att svininfluensan kommer att drabba FLER än vad den vanliga influensan gör, och att det är den egentliga skillnaden. Men hur kan det då komma sig att de fall man hört talas om har blivit så himla sjuka?! Motsägelsefullt tycker jag.. Eller är det så att den vanliga influensan också gör folk oerhört sjuka så att man i värsta fall svävar i livsfara, men att det aldrig skrivs om det? Eller är svininfluensan mycket farligare om/när man drabbas?


Bör man vaccinera sig eller inte?

Av Louise Bertilsson - 26 augusti 2009 15:08

Nyss fikat. Kollade posten och läste tidningen från i morse. Fick syn på en reklambild från Coop Extra i Ludvika, billigt lösviktsgodis. 39 kr/kg.


Det får nog bli ett besök där när vi ska handla skulle jag tro =)

Av Louise Bertilsson - 26 augusti 2009 14:06

När jag cyklade hem regnade det inte så fasligt mycket, men tillräckligt för att regnstället var på sin plats.

Och nu hällregnar det.

Himlen öppnade sig alldeles nyss och det bara forsar ner!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards