Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 10 augusti 2009 21:20

Hade tänkt uppdatera bloggen tidigare ikväll, men det började åska som bara tusan så jag skyndade mig att stänga av datorn så att vi skulle slippa fler utslagna modem.


Men nu gör jag ett tappert försök igen.


Första dagen på jobbet efter semestern var helt ok. Lite rörigt och så, men ändå lugnt.

Det var inte alls så tufft att gå upp ur sängen idag som jag trodde att det skulle vara, och på nåt konstigt sätt kändes det ganska bra att sätta sig på cykeln kl. 06.10 i morse och dra iväg till förskolan Skogsgläntan.


Efter jobbet åkte jag och Anders till Ludvika för att träna samt lämna tillbaka släpet som vi lånat. Anders var till tippen på förmiddagen så nu har vi slängt alla gamla mattor samt resten av husfasaden.


Sen åkte vi till Elgiganten för att kolla på en mobil till mig som var på annons (kom med posten idag).

Det slutade med att vi köpte 2 mobiler, en till mig och en till Anders.

Riktig impulsshopping.

Det är inte likt varken mig eller Anders att köpa nåt så där utan att först tänka på saken, men det fanns bara en kvar av de färgerna vi valde så det var nu eller aldrig. Så vi slog till.

Kändes faktiskt behövligt med ny mobil, för båda våra har börjat krångla. De stänger av sig ibland bara så där hux flux, och det är inte kul.


Nu har jag och Anders spelat lite kort, och jag har en tendens att alltid förlora...

Av Louise Bertilsson - 9 augusti 2009 19:38

Gräset är klippt, och det är dags för mig att ta en dusch.


Sen blir det att ta fram kläder tills imorn så jag slipper stå å vela framför garderoben första dagen efter semestern.


Ska även lägga fram regnkläder, för det sägs att det ska regna imorn bitti. Och med min vanliga otur så lär väl det stämma...

Av Louise Bertilsson - 9 augusti 2009 17:52

Jag och Anders har gjort en hemmagjord pizza tillsammans.

Första gången, spännande.


Formen var allt annat än rund, men det är smaken som räknas. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 9 augusti 2009 15:07

Det sägs att min semester är slut nu, att jag ska börja jobba imorn igen.

Kluvna känslor - det är ju alltid skönt att vara ledig, men det är samtidigt skönt att återgå till vardagen så som den ser ut när man jobbar.


Otur som jag brukar ha så börjar jag min första dag efter semester med att börja 06.30. Nitlott. Men det gör inget egentligen, för jag slutar ju 13, och DET är ju alltid välkommet!


Vi har förresten målat alla väggar i grovköket nu.


Nu ska jag dra iväg ett mail till USA.

Av Louise Bertilsson - 9 augusti 2009 09:56

Morgonen har jag ägnat åt till att rensa och städa i garderoben. En hel del grejer rensades ur. Tidskrävande, men det är enormt skönt nu när det är gjort.


Medan jag hade placerat kläder i olika högar över hela golvet så var Anders jätteduktig som målade klädkammaren nere i hallen samt spacklade igen några hål i grovköket.


En effektiv morgon med andra ord.

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2009 11:26

Nu på förmiddagen har vi rivit bort resten av golvmattan som låg i hallen, men även den i klädkammaren och i grovköket.

Endast betonggolvet kvar. Så nu är det bara att vänta på mattläggarna.

Av Louise Bertilsson - 7 augusti 2009 19:39

...till tv:n nu, fick se att klockan har passerat 19.30, vilket innebär att farsen Barnaskrik och jäkelskap har börjat.


Det får vi bara inte missa, så Dag-Otto, here we come! =)

Av Louise Bertilsson - 7 augusti 2009 19:38

Vi har varit på 75-årskalas hos Anders morföräldrar idag på eftermiddagen.

Smörgåstårta, tårta och annat fikabröd bjöds det på, GOTT, men snacka om att vi blev mätta.


När vi åkte därifrån så fick vi se en lös hund som gick och nosade längs vägen. Vi såg ingen människa i närheten över huvud taget, så vi stannade bilen för att försöka få kontakt med hunden, men den sprang iväg.


Vi åkte en bit och försökte närma oss hunden igen och nu lyckades vi bättre. Hunden var lite reserverad, men den närmade sig oss sakta men säkert.


Och precis när hunden började nosa på oss kom en person, närmare bestämt Anders före detta jobbarkompis, ut från en av gårdarna som ligger lite längre fram. Och som tur var så tillhörde hunden henne, så allt fick ett lyckligt slut.


Vovven hade sannorligt hittat hem utan våran hjälp, men då hade den riskerat att bli påkörd på cuppen också och det var det vi ville undvika.


Kul när man kan vara till hjälp.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards