Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 18 augusti 2009 13:58

Kollade posten direkt när jag kom hem och fick se nya Ikea-katalogen.

En katalog som enligt mig är ganska överskattad och onödig. Det ger mycket mer att kolla på nätet (www.ikea.se) tycker jag.

Visst kan det vara kul att få tips och idéer ur katalogen, det är jättefint, men hur ofta är de användbara i ens egen värld?

Nej, roligare kataloger finns det absolut.

Av Louise Bertilsson - 17 augusti 2009 16:48

När jag kom hem från jobbet och tog in posten fick jag se att det var halva priset på massor av bröd på Konsum. Så direkt när Anders kom hem åkte vi dit.


Sen åkte vi till Golvfirman i Morgårdshammar för att vi hade några frågor kring en faktura. Det var en väldans tur att vi åkte dit. För golvfirman hade precis fått besked om att det klinkers vi har bestämt oss för till hallen inte fanns nå mer. Det var nå krångel med fabriken i Italien (?) och de hade slutat tillverka det efter så många år.


Typiskt.


Så vi fick välja ett nytt. Anders gick och hämtade tapetproverna på den tapeten vi har i hallen och så började vi matcha. No problemas. Men lite trist är det ju när planerna går i stöpet.


Plan B verkar bli väldigt bra det också!!

Av Louise Bertilsson - 17 augusti 2009 16:42

Halsen har börjat spöka lite igen... Drygt, för jag vill verkligen inte bli sjuk det första jag gör efter semester, så nu gäller det att "mota Olle i grinn"!!

Av Louise Bertilsson - 16 augusti 2009 17:22

Magen kurrar, börjar bli hungrig...

Dags att sätta på ugnen kanske, blir pommes och hamburgare ikväll. 


Sen en promenad kanske, själv. Anders är förkyld så han har tagit en inne-och-ta-det-lugnt-dag idag. Det behöver man göra ibland när man inte mår riktigt 100...


Av Louise Bertilsson - 16 augusti 2009 13:21

Kollade runt lite på nätet och snubblade över en ny bok som heter Hypnotisören. Denna kriminalroman är skriven av Lars Kepler, och vad det verkar som så blir det fler i samma serie.


Undrar om det är nåt att ha? Nån som vet? Nån som har läst den?

Av Louise Bertilsson - 16 augusti 2009 08:58

Blev att tänka på blommorna som är planerade ute i kruka, ungefär NÄR brukar man ta bort dem?


Det är nämligen första året jag har planterat blommor ute i kruka, så jag vet inte hur man brukar göra, när man slänger bort dem...

Av Louise Bertilsson - 15 augusti 2009 22:11

Det känns som att klockan är betydligt mer än strax efter 22 eftersom det är kolsvart ute och det regnar. Rena natta ju.


Värmeljusen var tända när vi kollade på filmen Daylight.


Har hösten kommit nu? 


Hänga tvätt, borsta gaddarna och sen krypa till kojs å läsa.

Av Louise Bertilsson - 15 augusti 2009 17:42

Ludvika idag. Tränade. Handlade dörrfoder till hallen. Åt hos mamma och pappa. Och på hemvägen så handlade vi på Willys. Nu är både frys och kyl påfyllda!


Nu ska jag vattna blommorna, de skriiiiker efter vatten!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards