Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 5 augusti 2009 20:46

Har du saknat mig? Eller mina inlägg?


I måndags åkte vi nämligen till Ullared och kom hem för en stund sen.


Skriver mer imorn!

Men nu vet du iallafall att vi är hemma igen.

Av Louise Bertilsson - 2 augusti 2009 15:53

Har nyss kommit hem från en promenad på elljusspåret.


Förutom alla mygg, flugor, och andra vanliga smådjur så såg vi ett rådjur som lugnt gick i skogen och åt.

Vi såg även en kopparödla, eller vad de heter, som ringlade sig på vägen där vi gick. Men till skillnad från rådjuret så blev "ormen" rädd och ringlade iväg när vi kom.

Av Louise Bertilsson - 2 augusti 2009 10:32

Söndag. 2:a augusti. Tiden bara rusar iväg. Tänk att det redan är augusti.


Tvättar, byter i sängarna, byter handdukar, lagar mat, njuter av solen.


Måste springa, timern piper.. spagettin är klar nu! Håller nämligen på å gör en spagettikaka.

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2009 19:29

Har försökt uppdatera bloggen flera gånger i eftermiddag, men det har inte gått att komma in på sidan. Trist.

Men nu gick det, så nu ska jag uppdatera er på dagens göramål.


Fortsatte riva ut mattan i hallen idag. Har ungefär 1/3 + klädkammaren kvar nu, men det får bli en annan dag.


Har även setat ute på balkongen och läst. Började läsa islänningen Arnaldur Indridasons första deckare, men det är lite klurigt att komma in i alla konstiga namn som alla heter.


Vi har nyss varit ute och gått. Hade med mig stegräknaren på samma runda igår och då visade den strax över 5 000 steg. Inte illa!

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2009 13:47

Gräset klippte jag på förmiddagen och efter maten monterade vi ihop den nya tvättbänken som ska stå i grovköket. Den är fin. Men den blev lite ranglig och ostabil, men vi tror att det kommer att bli bra när man har fått den på plats, skruvat benen så att de är i lagom höjd, samt fäst hela tvättbänken i väggen. Då borde det bli stabilt och bra.


Anders är ute och badar UFS, det var ett tag sen vi hade en ren bil, så det var faktiskt på tiden tyckte både Anders och jag. Vi har haft lite annat att bry oss om så att ha en ren bil var faktiskt inte prio 1.. Men nu blir han ren och fin igen! =)


Jag ska vattna blommorna nu.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards