Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2009

Av Louise Bertilsson - 16 september 2009 21:50

Detta eviga problem, klädvalet..

Imorn är det nämligen fotografering på jobbet, så jag vill vara nöjd, annars vet jag att jag inte blir nöjd med kortet. Inte roligt. Så jag får ta mig en funderare i natt på det där med morgondagens klädval.


Sen när det är dags för själva fotoögonblicket så hoppas jag att alla barnen är glada, sitter still och vill vara med på kort. Det underlättar både fotografens och vårt arbete.


Men innan fotografen får göra sitt jobb ska vi göra vårt jobb, nämligen att se till så att alla barn är fina och förhoppningsvis glada. Snor ska torkas, kläder ska säkerligen bytas och hår ska kammas.


Jättekul att få snygga till barnen! Men självklart är det föräldrarna som bestämmer HUR de vill att deras barn ska se ut på kortet, vi är bara en hjälpande hand att fullfölja det eftersom fotografen vill jobba UTAN föräldrars närvaro. Och det förstår jag faktiskt.


Spännande att se resultatet sen, det är så himla kul om gruppfotot med Norrskenets barn och personal, blir bra!


Nog babblat om det för idag, det kommer säkert en rapport imorn om hur det gick.


Dags att inta ryggläge i sängen.


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 16 september 2009 18:49

Maten är äten (det blev hemmagjord potatis - och purjolökssoppa med baguetter i ugnen), disken står i maskinen och sköter sig själv, Anders är ute och går. Och jag tänker göra ett nytt försök att gå ut i trädgården och greja. Hade tänkt kasta bort alla vissna sommarblommor som står i krukor på framsidan och bokstavligen skriiiker på ett mirakel så att de ska kunna överleva.


Jag har dock lagt ner det projektet att försöka hålla dem vid liv, nu är det bortkastning som är enda utvägen!

Av Louise Bertilsson - 16 september 2009 14:45

Har precis fikat och hann precis tänka tanken på att gå ut och greja i trädgården när det började ösregna!


Var tvungen att tänka om, jag satte mig vid datorn och grejade med portfoliobilder istället. Perfekt att få det gjort bara så där när andan föll på.

Av Louise Bertilsson - 15 september 2009 19:30

Hemkommen från mötet, kändes som att tiden gick fort. Faktiskt. Det var inte så betungande. Skönt.


Ska hoppa in i duschen, och sen äta en hård smörgås med ägg när jag kollar på Idol.

Av Louise Bertilsson - 15 september 2009 15:41

I morse och en bit in på förmiddagen var det kallt som bara den.

Det var vantar och pannband på som gällde när jag cyklade till jobbet.


Sen helt plötsligt slog det om och blev strålande sol och rena rama sommarvärmen.


Konstigt väderomslag.


Hoppas att det blir fint väder på torsdag när fotografen kommer eftersom vi funderar på att ta gruppfotot ute. Det tror jag kan bli snyggt! =)


Hinner vara hemma 1 timme till, sen är det dags att åka på personalmöte som börjar 17.00

Vilket sammanträffande att det oftast är personalmöte de dagar det är som finast väder!


Men men...

Av Louise Bertilsson - 14 september 2009 20:17

Jobbade sent idag, stängning. Så jag har inte haft tid att uppdatera bloggen förrän nu faktiskt. Fullt upp.


I morse såg jag skogsmaskinen som röjde en massa. Nu börjar de komma riktigt nära.

Spännande att se slutresultatet sen!


Nu ska jag gå å kika på Sveriges fulaste hem... Undrar om det programmet är nåt att ha då... återstår att se.

Av Louise Bertilsson - 13 september 2009 18:19

Vanlig kaviar. Randig kaviar.

Det vet ju de flesta att det finns.


Men är det nån som har hört talas om prickig kaviar?


Jag kom på att jag såg det på Ica i torsdags när vi handlade. Och jag blev att tänka på HUR den kan vara prickig.

Nån som har provat prickig kaviar?

Av Louise Bertilsson - 13 september 2009 17:08

Var nyss ute och gick alldeles själv i skogen och på motionsspåret.

Gillar egentligen inte att gå själv, men det fick bli så idag..


Samtidigt som skogen är fin, har underbart luft och är lugn, är den också skrämmande med alla knak och brak, och andra ljud som hörs därifrån.


Många tankar hinner flyga genom skallen medans jag går mot mitt mål - att komma hem! 


Och om det är mörkt vågar jag absolut inte gå själv i eller i närheten av skogen!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards