Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2009

Av Louise Bertilsson - 9 september 2009 17:44

Förstår varför barn är så fascinerade av maskiner.


Jag blev faktiskt fascinerad idag när jag cyklade hem från jobbet.

De håller nämligen på att skövla skog här i stora lass, de gallrar rejält. Och jag har inte sett när de har fällt nångång, men idag såg jag skogsmaskinen fälla träd.


Det såg oerhört lätt ut!


Den där maskinen behandlade träden som om de vore tandpetare, SÅ lätt fälldes de + att de avgrenades direkt efter.

Så inte ens 1 minut för att fälla och ta bort alla grenar från ett träd.


Imponerande.

Av Louise Bertilsson - 8 september 2009 19:35

Då är gräset nyklippt. Det växer ju så det knakar.  


Duschen nästa.


Sen blir det tv resten av kvällen. Ska se Idol 2009 och Wipeout US.

Av Louise Bertilsson - 8 september 2009 14:48

Hörde rykten idag om att Idol 2009 startar ikväll, kan det vara sant det?

Av Louise Bertilsson - 8 september 2009 14:38

Vi hade brandövning på jobbet idag.


Barnen var jätteduktiga på att lyssna, gå till våran samlingsplats och stå still där tills vi fick klartecken på att vi fick gå in igen. Imponerad, de är ju ändå 1-5 år bara (de flesta är 1,5 - 3 år).


Det var lite roligt precis innan brandlarmet satte igång, för det var ett barn som sa: Plocka ihop alla grejerna nu, för vi ska gå in för det brinner.


Meningen var att uppmana barnen till att städa ihop alla uteleksaker så att vi kunde gå in för att ha brandövningen.

H*n menade rätt, men det lät så kul när det sas.


Nu ska jag plocka ur diskmaskinen.

Av Louise Bertilsson - 8 september 2009 13:46

Måste erkänna att jag blev helt förvirrad nu när jag skulle in på bloggen.

Jag skrev in www.bloggagratis.se som vanligt i ULR-fönstret, men jag kom fel. Kom istället till www.bloggplatsen.se

Kände inte alls igen mig.

Dum som jag är var jag ju tvungen att testa samma procedur en gång till. Är ju lite trög och trött ibland så det kan ju vara så att det blev fel på grund av det.. men icke.

Det blev precis lika knasigt andra gången...


Hmm.


Det KAN inte vara jag som gjort fel tänkte jag.

När jag började läsa på sidan upptäckte jag att jag hade kommit rätt trots allt.

Sidan har bytt namn!

Så nu låter jag läsarna bestämma om min blogg ska fortsätta heta www.loja.bloggagratis.se eller om jag ska låta den heta www.loja.bloggplatsen.se (jag får välja i och med att sidan bytt namn). Skriv en kommentar och säg vad Du tycker!!

PS, hoppas att ni är eniga, för det gör mitt beslut enklare =)

Av Louise Bertilsson - 7 september 2009 20:42

Efter jobbet blev det en tur på Nisses för att kika lite. Sen postade jag ett paket med en traderavinst (en jeanskjol).  


När jag kom hem la jag mig i sängen för att vila.

Det slutade med att jag somnade eftersom det bara dunkade i huvudet.


Vaknade av att Anders killade mig under hakan när han kom hem. Då hade jag vilat i ca 10 minuter, men jag somnade igen sen.


Huvudvärken försvann!  


Efter maten tog vi en promenad.


Strax ska vi kolla på gårdagens avsnitt av Ensam mamma söker. Kul att se om de visar nåt från Ludvika/Smedjebacken-trakterna.

Av Louise Bertilsson - 7 september 2009 12:22

Var ute hela förmiddagen med barnen.

Varmt och skönt.

En solig dag för en gångs skull.

Härligt!


Sitter och skriver ut lite bilder till portfolio och datorn funkar för en gångs skull. Då är det bäst att passa på! =)

Av Louise Bertilsson - 6 september 2009 21:39

Kl 18.55 ikväll satt vi på bion här i Smedjebacken och väntade på att Beck - I stormens öga skulle börja.


En film som visade sig vara väldigt bra.

Spännande.

Oförutsägbar.

Rolig.


Grannen och Beck är ju suveräna!

Men ingen slår nog Gunvald.

Det blev en hel del goda skratt samtidigt som en viss polis (du kan nog gissa vem) går sina egna vägar.


Sevärd film.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards