Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2009

Av Louise Bertilsson - 13 september 2009 13:41

Har försökt logga in på bloggen flera gånger tidigare idag, men det har varit nåt datafel så det har tyvärr inte gått.


Idag har vi en slö-och-hemma-fixar-dag med bland annat tvätt, lite städning, och slöande. Skönt att bara vara ibland och göra det som faller en in.

Av Louise Bertilsson - 12 september 2009 20:34

Idag har vi varit på hälsa-på-turné.


Först var vi till Anders mormor och morfar.


Nästa anhalt var till Anders föräldrar.


Sen bar det av till Junia och Jens för att kolla på deras nyinköpta hus. Verkligen jätteskoj att se, dels att träffa dig Junia, och dels att se huset! Det ska bli ännu mer spännande att se det när ni har gjort allt ni vill och ska göra med det, det ser jag fram emot! =)


Och sist men inte minst blev det en tripp till min mamma och pappa där också min brorsa och hans sambo var.


Kul att träffa alla, och perfekt att man kan göra det på samma dag!

Så imorn ska jag inte sätta mig i bilen över huvudtaget, bara vara hemma å greja. Städa lite, plocka lite, tvätta lite, slappa lite och så. En hemmadag blir det imorn efter dagens bortamatch.

Av Louise Bertilsson - 12 september 2009 14:27

Såg första programmet av Kändisdjungeln igår, men det var inget vidare.


Äckliga utmaningar som egentligen inte gav nånting. Att utsätta sig för alla dessa kryp, insekter och annat äckligt är inte värt det så kallade "priset".


Och att tittarna ska få bestämma precis vad deltagarna ska göra i djungeln är bara bullshit, det enda vi får vara med och bestämma om är vem som ska göra morgondagens utmaning.


Kanske kollar på nåt mer av de 16 programmen i nödfall, det är absolut inget vi kommer följa.


Onödigt program.


Undrar om tv4 inte vet vad de ska hitta på att sända på bästa sändningstid eller vad handlar det om?

Av Louise Bertilsson - 11 september 2009 16:41

11:e september idag.


8 år sen twin towers stod upprätt.


Jag gick på gymnasiet och på tv:n i kapphallen visades bilder från amatörfilmare som filmnade attackerna mot de 2 höga tornen.


Tänk att det är 8 år sen exakt på dagen idag.


Long time ago, men ändå så nära...





Av Louise Bertilsson - 11 september 2009 16:35

Satt nyss ute på balkongen å pratade med mamma i telefon. Härligt väder - varmt, soligt och alldeles vindstilla.

Man ska njuta när man har chansen!


Ikväll blir det en promenad med Anders, sen tv. Veckans sista avsnitt av Idol, + Doobidoo.

Perfekt med såna där lättsamma program när det är fredag å ögonen är trötta..

Av Louise Bertilsson - 11 september 2009 14:01

I morse fick jag se att det var träd i lekparken i närheten av vårt hus som låg ner på backen.

Hmm. Den stora trädfällningsmaskinen har alltså börjat fälla här också.


När jag kom hem så tänkte jag gå min vanliga väg med cykeln, men det gick inte eftersom stigen var igenbommad med stora stammar som låg där och väntade på bättre tider.


Jag och cykeln fick gå runt och ut på en annan stig istället.


Nu är det nog bara en tidsfråga innan de fäller klart här vid oss.


Det de hittills har hunnit gjort blir bra! Och jag tror att när det är klart kommer det bli väldigt bra. Ovant, men bra!

Av Louise Bertilsson - 10 september 2009 22:10

Torsdag idag.


GICK till jobbet i morse, men jag blev besviken för jag trodde att det skulle vara längre till jobbet än det vi brukar gå på kvällarna. Hade nämligen stegräknaren på mig så jag fick veta att det är ca 800 steg kortare till jobbet än vår hemmapromenad vi brukar göra.


Blev hämtad av Anders direkt efter jobbet.


Åkte och klippte mig.


Sen ärade vi Nautilus med ett besök.


Gick en snabbis på stan också innan det bar av till golan för att äta mat.


Innan vi åkte hem handlade vi på MM. Blev riktig storhandling eftersom de hade massa erbjudanden på 10-kronorsveckan. Perfekt att bunkra!


Nu ska jag dra nattmössan över huvudet. Hehe. Men först ska jag ge tänderna en omgång med stora stygga tandborsten!


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 9 september 2009 17:50

Idag är det 9:e september 2009.


090909.


Det är inte många år till som det kommer kunna bli så... 101010 går, 111111 går också, och även 121212, men sen är det stopp. iallafall i mitt liv.


Nu ska jag sluta babbla om obetydliga datum och gå å äta pommes och nuggets istället. Gott.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards