Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

myggfritt

Av Louise Bertilsson - 31 december 2009 09:50

Kylan verkar ha satt sina klor i Sverige. Kallt är det, men idag är det nästan 10 grader varmare än vad det var igår. Stor skillnad på bara en dag.


Man skulle lätt kunna säga att det är myggfritt ute.


Trots kylan så tycker jag faktiskt att det är underbart väder ute. Snön och frosten gör att världen är mycket ljusare. När man tittar ut genom fönstren ser man ett jättefint vitt vinterlandskap. Härligt!


Det är riktig vinter för en gångs skull =) 


Ska bli kul att se imorn när vi vaknar vad mycket el det har gått åt under 2009. Jag tror att det har tickat på lite extra nu när de har dränerat eftersom vissa delar av huset har varit uppgrävda i stort sett hela december.


Dräneringsarbetet är förrresten klart nu, men de kommer tillbaka i vår och fixar gården som de har kört sönder. Och så ska de sätta nån kantlist över de isodränskivorna som de inte har satt på än.

Vi tycker faktiskt att det var bra att de inte kunde göra nåt mer nu för då har de ju större chans att fixa gården sen när den är mjuk igen. Då har de med sig en mindre traktor som ska finjustera.


Men innan de lämnar projektet dränering i vinter så ska de ta bort jordhögen som ligger framför garaget så att vi kommer in med UFS igen. Han gillar verkligen inte att stå ute i kylan!! Brrr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards