Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2010

Av Louise Bertilsson - 26 april 2010 16:29

Vill inte inse att det är sant, ville faktiskt inte att det skulle bli så...men samtidigt så är jag jätteglad för deras skull.


Kluven.

Av Louise Bertilsson - 25 april 2010 16:18

Har fått förfrågningar om att lägga ut texten till "mattemys" som Anders och hans lärargäng sjöng för eleverna på Bad taste på skärtorsdagen, här är texten:


"Mattemys" (skriven av mig och Anders - orginalmelodi är Fredagsmys)

 

Det finns en lektion då man ska jobba på

Ni håller pennan hårt och skriver rätt till slut

Since ni börjat på Berga, all you do is mattemys (yes you do)


Det är dags för mattemys

Om det så är det sista ni gör

Snart är det mattemys

Hoppas inte att rektorn stör

Nu är det slut på rasten

Det är dags för mattemy-ys


En penna och ett sudd, en bok med massa tal

Ni sitter två och två och lär er kanske nåt

It´s only matte matte matte matte


Det är dags för mattemys

Från morgon till kväll

Snart är det mattemys

Av matten blir man så snäll

Nu är det slut på veckan

Det är dags för mattemy-ys


Det är dags för mattemys

För både kille och tjej

Snart är det mattemys

För matematik är eran grej

Nu är det slut på rasten

Det är dags för mattemy-ys

Av Louise Bertilsson - 25 april 2010 09:47

Förra sommaren letade jag febrilt efter en solhatt att ha på jobbet. Kollade på alla tänkbara affärer. Men så igår kväll när vi var in på Ica här i Smb hittade jag det jag sökte. Den blir perfekt att ha på jobbet när vi är ute i solen. Man lär ju skydda det lilla som finns inuti skallen liksom... hehe


  

Anders försökte ta ett kort på mig när jag har den på mig, men jag har ju en tendens att se drogad ut på kort så nallen fick ställa upp som modell istället. Det viktiga var ju att visa solhatten ju så det spelar ingen roll vem som har den på sig tyckte jag.

Av Louise Bertilsson - 24 april 2010 20:10

Blev rekommenderad av säljaren att inte köpa skor idag.

Men för att du ska förstå vad jag pratar om ska jag börja från början, det brukar vara lättare att hänga med då...Hehe


Är ute efter ett par BRA skor, och var beredd på att punga ut med minst 1000 kr när vi gick in på TeamSportia i Ludvika idag. Det kom snabbt fram en säljare som gav oss kanonbra service. Han kom med det ena efter det andra paret som jag provade, men nej.. inget kändes riktigt bra. Inget par var skorna med stort S.


Men då fick han se. Han såg på min fot att den näst intill saknar fotvalv.

Så det hela slutade med att han rekommenderade mig att inte köpa några skor idag. Istället så tyckte han att jag skulle gå till en läkare som skulle kolla på mina fötter eftersom jag får ont på översidan när jag är ute och går. Han tyckte att det bästa var om jag kunde få sulor som är specialgjorda efter just mina fötter.


Så det bidde inga skor idag. Heller. Men det var ju bra att han såg vart problemet låg istället för att försöka lura på mig några skor som troligtvis inte hade hjälpt mig.


Säljaren avslutade vårt besök med att säga att vi är hjätligt välkomna tillbaka när jag har mina nytillverkade sulor i handen. Det är förstå DÅ vi kan börja kolla efter skor som passar Mig!


Och så kommer det bli. Ska ta kontakt med läkare nu i veckan för att få deras bedömning.

Av Louise Bertilsson - 23 april 2010 12:39

Det var riktigt härligt väder idag på förmiddagen när vi var ute med barnen på jobbet.


Men nu är det molnigt, grått och inte alls lika varmt och skönt längre.


Blått blev grått. Inte bra!!

Av Louise Bertilsson - 22 april 2010 20:54

Personalmötet var bra. Lättsamt. Det är kul att träffas hela personalstyrkan så där ibland och ventilera, diskutera och planera. Det uppskattas av mig iallafall.


Men jag blir aldrig klok på det där med feedback. Hur säger man saker på rätt sätt utan att personen i fråga ska bli sur? Det är sååå himla svårt, men ack så viktigt!

När man vill säga nåt till nån så kokar hjärnan av idéer på HUR man ska framföra det man vill, UTAN att det ska bli fel, tas emot fel liksom. Men hur man än gör så blir det alltid fel... inte alltid kanske, men ofta iallafall.

Av Louise Bertilsson - 22 april 2010 15:35

Slutade 13 idag. Hämtade Anders från jobbet och åkte direkt till Ludvika för att handla. Blev Lidl och Willys idag.


Hemma nu en liten stund, det är nämligen personalmöte i eftermiddag/kväll.


Men innan det är dags att pallra sig till jobbet igen tänkte jag försöka plocka undan lite här hemma. Tvätten. Disken.


Förresten, det börjar bli dåligt med kommentarer nu... inte kul...

Av Louise Bertilsson - 21 april 2010 17:30

Ni kunde väl inte tro att dagen då jag meddelar att jag och en till personal varit i köket på jobbet och fixat mat till ca 50 personer skulle komma?


Om jag ska vara ärlig så trodde inte jag heller det, är imponerad av mig själv faktiskt. Behöll till och med det glada humöret hela tiden, konstigt, men sant! =)


Även fast det bara blev rester, så blev alla mätta och glada. Barnen iallafall, måste ju erkänna att det blev en liten liten touch av bränt, men det är sånt som händer. Man lär sig alltid nåt nytt. Man måste ju våga prova. Och jag vågade, och jag måste faktiskt säga att jag lyckades relativt bra med tanke på att det var första gången.


Jag gjorde klart för personalen att om det är nån som klagar så kommer det vara sista gången jag är i köket. Hehe... ;)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards