Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2010

Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:40

Idag är dagen för 2 år sedan då vi köpte huset.


Läste nyss inlägget jag skrev förra året, på den här dagen den 11:e april.

Dagen då huset blev VÅRT!


Behöver faktiskt inte skriva mer i det här inlägget, eftersom inlägget jag skrev för exakt ett år sedan säger allt. Jag känner precis lika idag!


Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:36

Anders har varit jätteduktig och bytt till sommarskorna på UFS idag. Så nu är även han glad där han står garaget. Både UFS och Anders är nog glada som slipper de smattrande dubbarna.


Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:25

Taggad till tusen när jag vaknade 7.30 i morse. Ville upp. Upp. Hade planer för dagen. Men jag låg kvar en kvart till, det är ju helg för sjutton gubbar tänkte jag.


Direkt när jag steg ur sängen så startade jag tvättmaskinen.


Åt frukost.


Sen började jag plocka fram jord, tidningar, krukor, och blommorna.

Det var nämligen dags för blommorna att få ny jord. Har allt som allt planterat om 26 blommor idag på förmiddagen. 3 timmar tog det. 3 intensiva timmar som präglades av för trånga krukor (eller för stora blommor), massa massa rötter och gammal vs. ny jord.                  


Snacka om race!


Anders hjälpte mig med att langa blommor, löpande-bands-principen. Perfekt!


Det var roligt, och det gick kanonbra och jag är jättestolt över mig själv som tog tag i det. Det svåraste när man planerar om blommor är att veta hur mycket vatten de vill ha direkt efteråt. Hmm..


Det dryga är att jag fortfarande har jord under naglarna, jättesvårt att få bort...

Hängde tvätten ute. Ska sticka näsan i det direkt det ska in. Måste ju passa på att njuta av ute-doften! =)


Förresten; vi har ingen hinderbana i hallen längre!

Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:21

Gårdagskvällen spenderade vi tillsammans med Sabina och Daniel. Vi spelade Buzz, men huvva vad jag är kass på det spelet, men det är jätteroligt ändå.

Jag kommer sist varje gång (nästan), men men.. jag är inte bitter för det inte.


Nån lär ju komma sist också... hehe

Av Louise Bertilsson - 10 april 2010 18:07

Idag har vi i princip bara hunnit montera och inreda grejerna vi köpte igår på Ikea.


Det tar tid även fast man hjälps åt, men huvva vad snyggt det blev!


Är riktigt riktigt riktigt nöjd med gårdagens inköp.


Nu gäller det bara att bli av med alla kartonger som ligger mitt i vägen i hallen. Hinderbana.

Hallen + våran baksida på gården = Dalarnas wipeoutbana...

En lerig, geggig och blöt bana med hinder i form av kartonger i oändlighet.


Nu vet ni vad vi har ägnat dagen åt, vad har du gjort idag då?

Av Louise Bertilsson - 9 april 2010 22:09

Kontrollordet för att logga in på bloggen nu var:  s  u  r  a


Slumpen är ideligen i farten verkar det som, kul när det blir ord =)

Av Louise Bertilsson - 9 april 2010 19:55

Vi har varit till Västerås idag och gjort IKEA osäkert. Alltid lika roligt att strosa runt där och kika och planera. Försöka tänka in grejarna i vårt hus. Inte alltid så lätt, men vi lyckades riktigt bra!


Vi blev 2 garderober med inredning, galgar, kökspall, 1 byrå, kuddar, blommor, vaser, krukor, ljus rikare, men på kuppen så blev vi fem tusenlappar fattigare... Det är sånt man får ta, för det kommer bli så himla bra!


Haha, nu har ju jag rimmat klart för den här dagen.


Nu är det Talang och sen sista avsnittet av Solsidan. Hoppas att det blir en fortsättning sen, för vi gillar den serien.

Av Louise Bertilsson - 9 april 2010 19:43

Beskedet som alla går och väntar på kom idag med posten.


Skatteverket.


Återbäring eller betala tillbaka? Det var frågan det.. Men jag visste redan att det var många tusenlappar att hämta eftersom vi utnyttjade ROT-avdraget innan det gick per automatik direkt på fakturan.


Trots att jag visste på ett ungefär vart det skulle landa, så var det ändå skönt att få det där gula häftet och se summan stå där så fin.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards