Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2010

Av Louise Bertilsson - 21 april 2010 17:19

Det tar 7 sek för maten att passera från munnen till magen. En människas hårstrå kan hålla för 3 kg. Längden av penis är tummens längd gånger tre. Lårbenet är hårt som betong. Kvinnans hjärta slår snabbare än mannens. Kvinnor blinkar två gånger mer än män. Vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står....... Kvinnan har läst hela den här texten. Mannen tittar fortfarande på sin tumme... =)


Hittade detta när jag surfade runt på nätet.. stämmer det tro?

Av Louise Bertilsson - 20 april 2010 16:40

Hur låter det när ett gäng ma/no-lärare tar ton?


I länken nedan finns svaret. Anders och hans gäng på skolan har nämligen fått tag i mikrofonen och sjunger låter "mattemys" (omgjord version av fredagsmys).


Populärt bland eleverna vill jag lova! =)


Alltid kul när lärarna vågar bjuda på sig själva.


http://www.youtube.com/watch?v=C2e7dvaFV6M


Nu vill jag ha många kommentarer så Anders får veta vad ni tycker om deras sånginsats. Hehe =)


Av Louise Bertilsson - 19 april 2010 20:14

Slutade 13 idag. Cyklade hem. Kollade posten och dagens tidning.

Sen fick jag ett ryck. Började nämligen baka. Matbröd. Det här är resultatet:

  

Så när Anders kom hem från jobbet fick han nybakade "brön", han gillade dem. Det är alltid kul att få beröm!! =)


Tvättade även en maskin 40-tvätt.


Efter kvällsmaten tog vi en promenad. Sen bytte Anders till sommardäck på släpet, så nu har både UFS (bilen), cykeln och TEU (släpet) fått på sig sommarskorna! =)


Av Louise Bertilsson - 19 april 2010 14:29

19:e april är ingen vanlig dag. Det är nämligen min pappas födelsedag!


Ett stort grattis och 1000 kramar till världens bästa pappa på DIN dag!


(hoppas att du läser min blogg idag, annars får du leda honom dit mamma, hehe)

Av Louise Bertilsson - 18 april 2010 16:56

Vädret verkar ha beslutsångest. Värre än den jag brukar ha faktiskt. Hehe.


Ena sekunden är det soligt och klarblå himmel, och i nästa sekund regnar det, snöar eller haglar.. För att sedan återgå till sol.


Blåser gör det också.


Alla väder på en och samma gång nästan.


Aprilväder på hög nivå kanske man kan kalla det?

Av Louise Bertilsson - 18 april 2010 10:46

När vi gjorde om i sovrummet köpte vi en ny fönsterbräda, och vi blev sugna att köpa nya till hela huset. Sagt och gjort. Nu har vi precis monterat 2 nya fönsterbrädor i vardagsrummet och Anders håller på å spacklar igen de gamla hålen.

Vi var till Coop bygg i går för att köpa fönsterbänkar till resten av rummen också, men det var slut i lager. Så jag bad dem lägga undan när de får hem igen. Väntar på telefonsamtalet, det kommer bli såå snyggt! Ännu mer "vi" liksom! =)

Av Louise Bertilsson - 17 april 2010 19:35

Glömde skriva att vi impulshandlade lite slipsar idag. Det var nämligen så att vi var på stan en liten stund innan vi skulle till mina föräldrar och då slank vi in på Dressmann. Där hade de ett rea-ställ med slipsar och strumpor som det stod en liten lapp: Tag 10 st för 100 kr.


Vi nappade på erbjudandet eftersom Anders kände att han var i behov av fler slipsar. Efter lite letande hittade vi 9 slipsar vi gillade, och så tog vi en till så att det skulle bli 10.


Ordinarie pris på varje slips var 299 kr.


De 10 slipsarna hade alltså kostat 2 990 kr till ordinarie pris, och vi gav alltså 100 för alla. Snacka om att ha fyndat!!


Nu har Anders lite fler slipsar att välja mellan. Bra.

Av Louise Bertilsson - 17 april 2010 19:28

Idag har jag och Anders varit i Ludvika hos mina föräldrar och grattat pappa som fyller år på måndag. Min farmor och farfar, min brorsa och hans sambo var också där. Jättetrevlig eftermiddag!


På vägen hem köpte vi mat på Branth´s gatukök här i Smb. Ibland måste man ge efter för sambons tjat.... hehe =) Gott var det iallafall, men vi blev lite irriterade på att gubben inte frågade vad vi ville ha på - det brukar alla andra göra, men inte han..


Efter maten tog vi en promenad. Regn och hagel, men det gör inget. Jag är van att vara ute i ur och skur.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards