Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2010

Av Louise Bertilsson - 26 november 2010 16:44

Var till frisören direkt efter jobbet. Nöjd! Och plånboken blev nöjd, det är kanonbra pris att klippa sig för 200 kr. Det borde aldrig kosta mer för en klippning!

Av Louise Bertilsson - 25 november 2010 20:10

Har tjuvstartat lite idag med adventspyntandet. Gardinerna åkte upp + ljusstarkarna.

Blir genast julmysigt i huset!! =)


Vet att det är en aningens för tidigt - hade helst velat vänta till söndag, men jag känner på mig att helgen kommer vara för kort för att hinna med allt.

Av Louise Bertilsson - 24 november 2010 18:45

...till julafton.


Till och från infinner sig julkänslorna, men än har de inte riktigt kommit för att stanna. Och det kan jag i och för sig tycka är tur med tanke på att det som sagt är en hel månad kvar. Men en månad som kommer gå fort. December har ju såå mycket att erbjuda! 


December är en härlig tid!!


Nu ska jag ta en värmande dusch efter alla isbjörnar som har blåst på mig idag. Riktigt kyliga vindar som isade! Inte alls skönt.

Av Louise Bertilsson - 23 november 2010 18:52

Var å simmade idag efter jobbet. Både jag och Anders (+ säkerligen fler simmare) blev lite smått irriterade på 2 tanter som simmade i slow motion och pratade om ditten och datten. Och inte nog med det; de simmade i bredd!!


Det var 2 banor avsedda för de som ville simma och det rådde högertrafik. Men de där pratande tanterna gjorde att det inte alls fungerade som det borde...


Men trots stoppklossarna i vattnet så simmade vi 40 längder idag, alltså 1 km. Tummen upp för oss! =)

Av Louise Bertilsson - 22 november 2010 18:16

Anders kom hem med pizza till kvällsmat. Tröstpizza bidde det eftersom vi fått räkningen på badrummet idag. Gott med pizza iallafall.

Av Louise Bertilsson - 21 november 2010 11:34

Ännu ett år har gått utan dig Morfar... Men du finns med oss hela tiden i tankarna. Det kommer du alltid att göra!


Tänker på dig, men idag sänder jag extra många tankar till dig. Den 21:a november. Dagen för 7 år sen när det som inte fick hända, hände.


Saknar dig världens bästa morfar!

Av Louise Bertilsson - 21 november 2010 10:08

Efter Postkodlotteriet igår kväll var det Lotto, Joker och Drömvinsten. Och jag måste bara säga att jag blir såå irriterad på att det är en enda person som vinner 103 miljoner kronor!! Personligen så tycker jag att det är helt sjukt!


Borde det inte vara bättre att 103 personer vann en varsin miljon?! Då hade många många fler fått bli miljonärer istället för att en enskild person ska ha allt... tycker allvarligt att det borde göras om så att fler gynnas.

Ärligt talat så tror jag att en person som får 103 miljoner inte är särskilt mycket gladare än vad 103 personer som vunnit 1 miljon skulle vara.


Att vinna 103 miljoner kronor är ofattbart mycket pengar, man kan nog inte greppa hur mycket det egentligen är... men 1 miljon vet man vad det innebär.

Så: låt fler människor bli glada istället för bara en som kanske till och med blir tokig på cuppen av alla pengar... ;)


Tack för ordet.

Av Louise Bertilsson - 20 november 2010 16:42

Lördagen inledde vi med att städa och tvätta. Det är välbehövligt ibland kan man säga...


Lagom till lunch kom Anna och Samuel hit från Falun. Det är ALLTID lika trevligt att träffa er! Och än en gång; tack för hjälpen Samuel - det är verkligen guld värt!! ;)


Nu har Falu-främmandet precis "left the building" och jag satte mig här för att uppdatera bloggen lite... har inte så mycket att skriva, men några rader blev det iallafall.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards