Loja har ordet!

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Louise Bertilsson - 13 juni 2010 16:17

Resultatet av förmiddagens klurigheter med brädorna blev följande:

  


Bilden visar 2 ramar som talar om vart hålen ska grävas (det syns dock inte på bilden). Nu får man även en liten hum om hur stor uteplatsen kommer att bli. Totalt så blir den 38 kvadratmeter. Det kommer bli såå bra!


Ramarna kommer även underlätta när det ska gjutas eftersom det är raka linjer att jobba med. När man väl kommer fram till en lösning så brukar det bli bra.

Av Louise Bertilsson - 13 juni 2010 11:41

Vi håller på (inte jag just nu för jag var tvungen att fixa mat, tack!) att mäta ut vart uteplatsen kommer att vara så att plinthålen kan grävas. De ska nämligen grävas med maskin så vi måste märka ut vart det ska grävas.


Men det är sannerligen inte det lättaste. Det är fruktansvärt svårt!

Ingenting är rakt. Ingenting funkar som det ska. Ingenting. Ingenting. Ingenting.


Ibland får jag sånt kli på allt som heter virke, brädor, plankor och så vidare. Gillar det inte! Men det kommer blir fruktansvärt bra sen när det är klart. Men just nu så känns det långt dit.. men bara plintarna är grävda och gjutna så har vi kommit en lång bit på väg tycker jag.


Men pilljobbet är ju nu och jag verkligen hatar det... blir aldrig bra.. är nära att ge upp, men Anders har tålamod åt oss båda. Och tur är väl det!


Nu ska jag gå å kika hur det står till med ugnspannkakan i ugnen.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards