Loja har ordet!

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2010 10:47

Har hört att Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel Westling inte kommer att få heta samma efternamn nu när de gift sig.

Knepigt tycker jag.


Jag tycker absolut att han borde få ta hennes efternamn nu när de är gifta. Kan förstå att hon inte får byta bort sitt kungliga efternamn Bernadotte, men att han inte får ta det tycker jag är löjligt. Men det har väl att göra med att han inte är adlig. Fast å andra sidan var inte drottning Silvia adlig heller, utan hon gifte sig ju in i kungahuset när hon gifte sig med kungen.


Aja, hoppas iallafall att de får heta samma efternamn ändå!

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2010 10:28

Kom nyss in från att ha trimmat i ca 40 minuter. Jag gav upp när bensinen tog slut, körde slut på en hel tank trots att jag bara skulle ut och finjustera lite. Det blev mer än så kan jag meddela. Gick lös på det bokstavligt talat HÖGA gräset vid komposten. Var tvungen att trimma ner det i omgångar. Det skvätte gräs hej vilt.


När jag kom in var jag full i gräs. Gräs överallt, till och med i håret, i ansiktet och lite även i munnen.


Jag trimmade så länge att jag fick Parkinson säger Anders. Skakar nämligen i höger hand, men det brukar ju lugna ner sig efter en stund.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards