Loja har ordet!

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Louise Bertilsson - 24 juni 2010 18:42

Kvitton är sånt där nödvändigt ont. Många gånger kan de i och för sig vara bra att ha om man är missnöjd och ska göra reklamation. Men oftast är de bara dryga!


Jag satt ute på asfalten och rensade min plånbok på just kvitton (gjorde egentligen Anders sällskap när han målade, men jag förenade nytta med nöje).


Det var en liten tjej som kom cyklandes förbi och frågade vad jag gjorde.

- Jag rensar min plånbok, svarade jag.

- Jaha, sa hon eftertänksamt och frågar sedan: - Har du en vit plånbok?


Haha, jag förstår henne. Högen av kvitton var verkligen TJOCK så det var inte så konstigt att hon tog det för att vara min plånka.

Jag förklarade för henne hur det låg till och hon kontrade med att berätta vad hennes mamma och pappas plånböcker har för färg.


Det äldsta kvittot jag hittade var från 2008-11-07. Så med andra ord kanske jag ska rensa lite oftare så slipper det bli en gigantisk hög mellan gångerna.

Av Louise Bertilsson - 24 juni 2010 17:25

Har haft midsommarfirande på jobbet idag. En riktigt lyckad dag med superbra väder. Varmt som attan, så efter dansen sökte jag skugga med barnen.


Men för att ta det hela från början så hade vi en liten ceremoni när vi skulle gå till stången för att dansa. 3 barn bar en ring till stången och vi gick i samlad tropp till dragspelsmusik som spelade Äppelbo gånglåt. Måste ju bara tillägga att jag har kunnat spela Äppelbo gånglåt på fiol på mellanstadiet.


Aja, det var inte det jag skulle säga egentligen, det bara blev så.. en liten parentes som det så fint brukar heta.


Hur som haver.


När vi kom fram till stången så sjöng och dansade vi de traditionella sångerna och hela tiden ackompanjerades vi av en nyckelharpa och ett dragspel. Mycket stämningsfullt! Vi avslutade med raketen! =)


Sen väntade färska jordgubbar och glass till alla medverkande. Det var väl behövligt i denna värme.


Som pricken över i denna dag var att lunchen bestod av foliepaket (korv, köttbullar och färskpotatis) som åts ute på gräset. Perfekt lunch med plockmat som äts med fingrarna!! Smidigt värre.


Hoppas att vädret blir fint imorn också för alla midsommarfirare!

Av Louise Bertilsson - 24 juni 2010 15:15

Har nyss fikat vattenmelon, och det smakade väldigt bra. Kall vattenmelon i värmen kan ju knappast bli en bättre kombo.


Förresten, vattenmelon gör att jag tänker på Anders föräldrars Leonberger Leo. Han fullkomligt älskade vattenmelon! Han glufsade och åt och ögonen lyste på honom =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards