Loja har ordet!

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2010 19:47

Natten till fredagen vaknade vi av ett rejält åskoväder. Anders rusade uppför trappen för att dra ur både tv:n och datorn.


Men.


Det hjälpte inte.

När Anders kom hem från jobbet på fredagen märkte han att modemet var utslaget. Och med tanke på att vi har bredbandstelefoni så var även hemtelefonen utslagen.


Kan meddela att detta inte är första gången, så vi har köpt ett reservmodem. 

Internet fick vi alltså tillbaka direkt, och det riktiga modemet är beställt.

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2010 17:16

Direkt när jag hade ätit frukost så gick jag ut för att greja med gjutningshålen. Gjorde faktiskt ett hål helt själv. Använde både skruvdragare och såg helt själv. Men innan jag började fylla igen hålet fick Anders lov att godkänna så att det inte såg tokigt ut. Och jag fick faktiskt godkänt! =)


Har lärt mig lite av Arga snickaren på onsdagar, man måste ju faktiskt våga prova.. och det vågade jag idag och det gick ju bra. Jag hjälpte även till med att gräva så mycket jag kunde. 


  

Jag in action! =) Jag sitter nere i ett av de stora hålen och bilar bort massiv lera (det som grävgubben kallade permafrost) med en borrhammare. Detta för att finjustera hålet så att gjutningsröret skulle kunna inta sin plats.


Fixade faktiskt en hel del så jag hoppas att det var till hjälp.


Nu har vi typ jobbat klart för idag. Alla 13 hålen är gjutna och det mesta är igenskottat runt omkring.


Tack så jättemycket för hjälpen idag Olle!

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2010 17:08

Idag, den 19:e juni, gick det kungliga bröllopet av stapeln.

Dagen då kronprinsessan Victoria gifte sig.


Men det har nog inte kunnat undgå nån så mycket ståhej det varit kring detta...


Måste iallafall säga att jag tyckte att hon var jättefin. Hon såg verkligen ut som den prinsessa hon är. Hennes klänning var jättefin, men släpet var en aaningens lite för långt... 5 meter liksom... krångligt bara ju... 


Såg vigselakten i kyrkan även fast jag egentligen inte har varit särskilt intresserad av jippot kring bröllopet. Men det är ändå kul att ha sett hur de såg ut med kläder å så, att de verkligen svarade JA, och allt runt omkring.


En häftig upplevelse, men nu tänker jag inte kolla nå mer. Misstänker dock att det inte går att undvika såsom media är.


En dag vill jag också känna mig som prinsessa när jag ska gifta mig, men då får media gärna hålla sig utanför... Hehe =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards