Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Bertilsson - 28 december 2012 18:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 28 december 2012 13:15

Julklappsskrapningen gav tyvärr ingen vinst... 


 


Men CHANS till vinst hade vi iallafall. Tack! 

Av Louise Bertilsson - 27 december 2012 19:54

Såg på tillbakablicken av Bonde söker fru igår. Det var kul att se hur fina vissa par är tillsammans. Vissa av paren är som gjorda för varandra. Verkligen. Och många av paren hade även fått tillökning i familjen. Jättekul! 


Alla sätt att hitta sitt livs kärlek på är bra, förutom de dåliga, hihi ;)


Nu blir det snart Gäster med gester i soffan innan det är dags att gå ner och krama kudden även för mamman och pappan i huset. Trötta är precis vad vi är. Jag har ont i ryggen också, min rygg är inte skapt för att gå och stå en hel dag... Så soffläge strax blir finemang.


Och Ida var supertrött!! Lilla gumman har fått oerhört mycket intryck idag när vi var ute på shopping. Det allra roligaste i hennes ögon var nog att åka hiss =) Hon älskar att åka hiss, men även rulltrappa som hon också kallar hiss. Så i väntan på att pappan stuvade om i bilen så att vagnen skulle få plats på hemvägen så åkte jag och Ida rulltrappa upp och ner, upp och ner. Billigt nöje =) Det sägs ju att "litet roar liten", och det stämmer verkligen många gånger. 


Hmmm, är faktiskt frestad att kika lite i godispåsen vi köpte idag. Den är egentligen tänkt till nyårsafton, men några bitar kan man väl få smaka iallafall...snälla??

Av Louise Bertilsson - 27 december 2012 18:22

Idag åkte vi till Borlänge och Kupolen för att gå på mellandagsrea. Ibland har man ju turen att hitta det man söker med lite rödare prislapp än vanligt. 


Vi kom hem strax före 5. Då var vi trötta efter en hel dags shoppingdag. En shoppingdag som gav mycket napp. Ida fick 2 bodys och 2 leggings. Anders fick en vinterjacka och ett par byxor. Jag fick 4 tröjor, ett par leggings, ett par snygga skor och världens fulaste skor. 


Nu undrar ni säkert varför jag köpte världens fulaste skor, men anledningen är ganska enkel. Jag behöver nåt att ha på jobbet när vi är ute med barnen. Jag behöver nåt rymligt så jag får i massa sockor, helst två par. Och när jag såg dessa fula skor så insåg jag att de skulle bli perfekta. Jag får i två par raggsockor om jag vill, och det är ändå luft runt omkring foten som förhoppningsvis värmer. Ska bli kul att se om min plan fungerar, för just nu gör jag allt för att slippa domna bort om tårna. Det är inte kul när det brukar ta närmare en timme innan jag kan känna mina frusna tår igen... Så nu överger jag förhoppningsvis fotfrysarnas klubb. Jag håller tummarna för det iallafall! =)


Tackar för en bra mellandagsrea även fast vissa saker inte hittades. Men man kan ju inte få allt heller... 

Av Louise Bertilsson - 26 december 2012 14:11

Ida har uppfunnit en ny mugghållare.......

Hon såg väldigt stolt ut när hon skulle visa oss sin nya smarta idé <3

Inte den säkraste lösningen kanske, men det såg så roligt ut att jag var tvungen att föreviga den på bild.

Av Louise Bertilsson - 26 december 2012 13:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 25 december 2012 17:00

Vi brukar ha en halmgris och en tomte under granen. I år har de fått sällskap. Ida tyckte nämligen att ett lejon skulle passa in i bilden. Så nu ser gran-väktarna ut så här: 


 

Ett lejon, en gris och en tomte - en fin liten trio =)


Nu vaknas det mat. Julmat! =)


Av Louise Bertilsson - 25 december 2012 12:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards