Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Bertilsson - 24 december 2012 09:30

...tomten åker vi pulka. Hela familjen var ute och lekte tillsammans på förmiddagen innan tomten skulle göra entré. 


 


Av Louise Bertilsson - 24 december 2012 07:15

Inleder julaftons morgon med att skickar en god jul-hälsning till mina läsare på denna dag som är full av förväntan i många hus :-)

Av Louise Bertilsson - 23 december 2012 14:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 23 december 2012 13:27

Halkade in på inlägget jag skrev för 2 år sedan. Dagen då jag offentliggjorde att det bodde en liten bebisprinsessa i min mage. Det var även med ett foto av mig när jag stod där, överlycklig efter andra ultraljudet, med bebismagen och ett stort leende på läpparna. 


"Enormt bebislycka" hade jag döpt inlägget till, och det var precis vad det var det!! 


Kommer aldrig glömma den där veckan som föregick dagen för två år sedan då jag för första gången bloggade om min graviditet. Finns inte ord för vad vi kände då. Vi fick genomgå en prövning, men allt slutade bra, tack och lov!! 


Vi hade tur som fick världens finaste lilla flicka till våran. 

Av Louise Bertilsson - 23 december 2012 13:04

Dan före dopparedan idag. Men vi kallar det för lilla julafton, för idag blir det nämligen både paket och julmat med nära och kära. Det enda som saknas som annars är ett måste på riktiga julafton är Kalle Anka. Men det får vi vänta med tills imorn. Då hoppas vi på att få en skymt av tomten också... hihi. 


Sista paketet är iallafall inslaget och namnmärkt på specialsättet, och ligger nu under granen - precis som alla andra paket. Ida går och pekar på dem och säger "pek", vilket på Idiska språket betyder just paket. En sak är iallafall säker, och det är att hon inte förstår vad ett paket egentligen är och vad man ska göra med det, för isåfall tror jag inte att hon hade nöjt sig med att bara peka på dem... hihi...


Janssons frestelse (eller kanske Bertilssons frestelse?!) är förberedd. Eller iallafall så är potatisen skalad. Allt man kan förbereda är guld värt för det blir hur som helst stressigt när allt ska fixas på samma gång. Så förberedelser är a och o för att lyckas i julstöket. 


Vi har även hunnit med en liten promenad, en pulkatur och skottat snö. 


Perfekt julväder är det också, molnigt och det snöar - precis enligt min önskan =)



Av Louise Bertilsson - 22 december 2012 21:27

Idag har det varit tomteverkstad här hemma. Jag brukar kalla det så här jag hjälper tomten med paketinslagning. Tycker att det låter mysigt med tomteverkstad, och det är precis vad det är. Mysigt. Och förstås så är julmusiken en självklarthet när paketen slås in. Alla paket är inslagna förutom 1, men det tar jag imorn. Alla julklappar har fått etikett, hemgjord sådan i år. Spännande att få se reaktionerna på dem =)


En del paket är även placerade under granen där de faktiskt har fått ligga i fred från de små händerna. 


Toaletterna är städade och blommorna vattnade. Dammsugningen är också gjord. 


Förutom alla "måsten" har vi även varit ute och lekt i snön. Vi har skottat och åkt pulka. Det känns verkligen jättekul att få vara ute och dra lilla älsklingen i pulkan. Det är kvalittétstid och jag njuter av varje sekund! 


 


Bidde även ett gäng Rocky roads. Ett litet omgjort recept, men supergott blev det. Blandade i jordnötter, dumle och geischa i den smälta chokladen. Supergott blev det! Nästa gång ska det i mer dumle för att det ska bli ännu mer perfekt. Och kanske lite mashmallows också, men det är inget måste egentligen.


Vi var i Ludvika igår för att gå på stan och inhandla de absolut sista julklapparna. De där julklapparna som man egentligen inte hade tänkt köpa, men som man ändå insåg att man ville ge. Men tyvärr så blev det inte riktigt som planerat eftersom det jag skulle ha var slut. Så vi får hoppas att vi kan ha turen att hitta nåt liknande på mellandagsrean. Förresten; är det nån som vet när Kupolen öppnar sin rea efter jul? 

Av Louise Bertilsson - 21 december 2012 13:45

Precis kommit hem efter en svettig cykeltur... Tungt i uppförsbacke i vanliga fall, men nu är det ÄNNU värre. Och det tar jättelång tid att komma hem. Men men, nu är jag iallafall hemma och det tänker jag vara i lite mer än 2 veckor, för nu är det JULLOV!! =)


Jag har med andra ord checkat ut, och gjort mitt sista arbetspass för i år. 


Vi ses i januari 2013 jobbet! =)

Av Louise Bertilsson - 21 december 2012 06:15

Har precis kommit fram till jobbet efter att ha cyklat hit i 5 cm nysnö. Inte jättekul, men har jag gett mig tusan på att cykla så har jag. Blir troligtvis årets sista cykeltur idag och det var jag glad för. Det är jättetungtrampat att cykla i modd och bilspår. Och blandat med tvättbräda så är det ingen höjdare. 


Nu borde de första barnen komma om en stund, men först ska jag förbereda lite inför frukosten. Idag är det nämligen sammanslagning på våran avdelning då det är få personal som jobbar. 


Ha en bra fredag allihopa! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards