Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Bertilsson - 15 december 2012 19:50

Snubblade in på ett gammalt meddelande på facebook och hittade texten till en av låtarna som sjöngs på Idas dop. Första låten var "Älskade barn". Men andra låten fick solisten själv bestämma och hon valde "Du är allt", men hon gjorde om den till sin egen. Hon gjorde texten så att den skulle passa ett dop. Och jag lovar att hon sjöng rakt in i mitt hjärta. Rakt in, och jag kan fortfarande känna känslan som jag kände när hon sjöng. Ett minne jag aldrig kommer glömma!


Vill dela med mig av den underbara texten:


Du är allt vi nånsin önskat,
Du är allt vi nånsin drömt,
Du är den som får oss minnas,
alla drömmar vi har glömt,
Du är den som får oss hoppas,
Du är den som får oss le,
All vår kärlek får du bära,
hela livet vill vi ge

Första gången när vi höll dig,
din blick den var så klar,
Ett litet barn i våra armar,
var det mirakel som vi bar,
För du är alla våra drömmar,
Du är stjärnan på vår sky,
En dotter att få älska,
Du är ängeln i vårt liv

Du är allt vi nånsin önskat,
Du är allt vi nånsin drömt,
Du är den som får oss minnas,
alla drömmar vi har glömt,
Du är den som får oss hoppas,
Du är den som får oss le,
All vår kärlek får du bära,
hela livet vill vi ge

Ja all vår kärlek får du bära,
Hela livet vill vi ge

Av Louise Bertilsson - 15 december 2012 19:45

En liten sjukrapport så här på kvällskvisten. 


Ida har fortfarande feber. Hög feber. Så morgondagens planer får pappan i huset fullfölja utan oss. Tjejerna i familjen stannar hemma och kurerar liten Ida. 


Får se hur natten blir, men vi hoppas förstås på att Ida ska få sova ordentligt så hon vilar sig fri från febern. Det är ju den bästa "medicinen", men det är inte så lätt att få en "pigg" 1,5-åring att förstå det när det är dag. Då är det lek som gäller trots hög feber, vilket jag har väldigt svårt att förstå... en annan är ju sängliggande vid 37,5 och Ida har 2 grader mer... men men, alla är olika förstås och barn är nog lite extra tåliga när det gäller feber.


Nu ska jag förflytta mig till soffan och titta på Gäster med gester. 

Av Louise Bertilsson - 15 december 2012 09:30

När vi gick upp i morse strax före 7 tyckte jag att Ida kändes varm. Och jag hade tyvärr rätt. 


Det blir med andra ord vård-av-Ida-dag idag. Dagens andra planer får vi tyvärr ställa in. Men lite julpynt och tvätt och annat pyssel hinner vi nog med ändå. Och en hel del snöskottning kan jag tro med tanke på hur det snöar. Riktigt snöoväder är det verkligen där ute.

Av Louise Bertilsson - 13 december 2012 19:58

13:e december idag, vilket innebär Lucia. Och på mitt jobb uppmärksammades det rejält. Förberedelserna började egentligen för drygt en månad sen när vi började träna på Lucia-sångerna. Sen dess har vi, tillsammans med barnen förstås, sjungit varje dag. Och sen ett par veckor tillbaka har vi även tränat på att gå och ställa upp oss - precis som man gör på Lucia. 


Idag fick vi lön för mödan. Vi hade nämligen bjudit in barnens föräldrar och syskon för att vara med på vårt Lussefirande. Klockan halv 8 i morse tog vi ton och banade vår väg till lekhallen där all publik väntade. Barnen var superduktiga, de stod stilla och sjöng jättefint - precis som vi hade tränat på! =) Och som personal blev jag alldeles varm inombords av att ha lyckats så bra, att få se att våra träningar har gett resultat. Jag kan då bara tänka mig vad stolt man då blir som förälder till dessa duktiga barn som jag har äran att jobba med varje dag!! Jag tror tamejsjutton att jag har världens bästa jobb.


Efter själva "uppträdandet" åt vi frukost. Jag tror att det var uppskattat att äta frukost tillsammans med sina barn på förskolan. När föräldrarna hade åkt var vi inne och myste. Barnen lekte och vi städade undan efter mass-frukosten. Men det var ingen rast och ro för våran del inte, vi hade nämligen ett till Lussefirande att göra. Vi har nämligen som tradition på våran förskola att 5-åringarna får gå till äldreboendet som ligger längre ner på gatan och sjunga för de gamla. Det var första gången jag var med dit, och du kan ju bara gissa att det var riktigt uppskattat! Än en gång blev jag varm inombords - dels för att jag var stolt över barnens prestation, och dels för att få se alla tanter och farbröders glada miner och ta emot deras applåder. Även personalen där uppskattade vårt framträdande =) 

Lussefirande nummer 2 avslutades med Lussefika. 


Som pricken över i serverades mini-julbord till lunch. 


Med andra ord har det varit en jättebra Lucia-dag. Och jag överdriver inte när jag påstår att julkänslorna har varit med. Hela dagen. Hos mig har det iallafall känts som jul idag! 


Och än är dagen inte slut. Tänker hugga in på en påse skumtomtar när vi bänkar oss i soffan om en liten stund =)


Förresten: Det var kallt åt händerna att cykla till jobbet strax efter 6 i morse... Men det allra värsta var att cykla på tvättbrädan som var överallt!! Det gick inte att cykla snabbt alls för då hoppade huvudet av halsen kändes det som, + att det skramlade runt i huvudet. Inte skönt med andra ord, så det blev en lugn cykeltur, vilket resulterade i kalla händer. Sminket höll sig iallafall på rätt plats trots -17 grader kallt ute. Tack och lov för det, för jag hade verkligen inte tid att greja med det i morse. Då var det Lucia i fokus. 

Av Louise Bertilsson - 13 december 2012 17:03

Årets julstjärna är köpt. Det blev en lite "roligare" variant med blommor även på stammen. Jättefin är den, så nu håller vi tummarna för att den inte kommer dö lika snabbt som denna typ av blomma brukar göra när de bosätter sig i vårt hus...julstjärnor är svåra.

Av Louise Bertilsson - 12 december 2012 21:09

Igår var det julbord med jobbet. Jag försökte piffa till mig liiite iallafall, men det är inte så lätt när garderoben ekar av lite "finare" kläder.... Tror jag lyckades hyfsat till slut iallafall.


Julbordet var verkligen supergott! Och jag var mätt även i morse när jag vaknade... inte en jätterolig känsla, men frukost var man ju ändå tvungen att äta. Lite iallafall. 


Första julbordet på året är det godaste tycker jag, och det avnjöts tillsammans med de bästa jobbarkompisarna.


Det jag var mest sugen på inför julbordet var ganska otippat faktiskt. Det var nämligen skumtomtar som stod överst på min "hoppas-att-det-finns-på-julbordet-lista". Jättekonstigt att vara sugen å dessa skumma gubbar av alla godsaker som finns på ett julbord, men det var så jag kände. Självklart var jag även sugen på maten också, men jag såg lite extra fram emot skumtomtarna, hihi =)



Förresten, har du smakat skumtomtar med polkagrissmak? De är supergoda! 

Av Louise Bertilsson - 11 december 2012 18:30

I lördags var jag ner till Karusellen och strosade runt lite. Och jag måste bara visa ett av mina fynd som jag gjorde. Köpte nämligen ett par supersöta jeansshorts till min prisessa. Och med ett par strumpbyxor under kan hon ha dem redan nu, och det blev ju sååå tufft tycker jag! 


 


Min lilla tuffing i sina nya jeansshorts som jag fyndade för bara 10 kr! 

Av Louise Bertilsson - 9 december 2012 17:00

Alltså, jag har varit inne på det förut, flera gånger till och med, men det har liksom inte blivit nåt av det. Det har stannat vid en tanke. Funderar fortfarande på om jag ska skaffa mig en onepiece eller inte. 


Sitter å kikar runt lite på nätet, men det är svårt. Svårt att veta storlek, och hur tjocka de är. 


Så därför slänger jag ut frågan till er, mina läsare, om tips i onepiece-djungeln. För det är verkligen en djungel med olika modeller!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards