Loja har ordet!

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2012 19:04

Jag har världens skavsår på högra hälen, så jag borde ha varit inne idag, skippat promenaden. Men vad man borde och vad man gjorde var inte riktigt samma sak ;) En promenad i det underbara soliga vädret lockade för mycket, så jag gick ut. Och gick så gott det gick. Det gör tokont i hälen, så vi får se hur det blir imorn med promenaden. Vill ju, men borde jag?!

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2012 12:59

Var till frisören idag på förmiddagen. Jag har upplevt att mitt hår på senaste tiden blivit jättetunt i längderna, och jag frågade henne om det berodde på att det var så urklippt som det faktiskt är.


Nej, sa hon. Det beror på att jag har tappat en massa hår sen jag fick barn. Hon förklarade för mig att när man är gravid så tappar man inge hår alls typ, men sen när bebisen är född så tar kroppen igen allt det den inte tappat, så de första tre månaderna av bebisens liv tappar man sjukt mycket hår! Det har ingenting med amning att göra som många tror, utan det har att göra med att man varit gravid och att kroppens hårtappning går i träda fram tills att barnet är fött.


Hon sa också att jag har jättemycket hår som bara är några cm, det håller alltså på att komma tillbaka, så nu får jag börja spara igen! Och då kommer tjockheten också att återkomma!


Så nu har jag fått lära mig nåt idag också, om hår. Hihi =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards