Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2012 15:45

Måste ju bara meddela att årets första semla var precis lika god som jag hade tänkt mig att den skulle vara, kanske snäppet godare till och med! Brukar inte göra så här, men guu va jag är bra på att göra semlor, hihi =)

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2012 14:13

Nu är alla blommor omplanterade, alla utom 5 stora blommor. Måste nämligen köpa mera jord, sen ska även de sista få nytt och fräscht kring rötterna! Känner mig duktig som på ca 3,5 timmar har hunnit med att ge de flesta blommorna i huset ny jord, och sen en massa härligt gott vatten att dricka =)


Anders och Ida är ute och går, och jag och foten vilar idag också. Skavsåret är mycket bättre idag, inte alls lika ömt! Men det är ändå vila som gäller. Så vi tog en dusch istället - jag och foten ;) Imorn ska vi nog ut och få lite frisk luft, en promenad i all långsamhet kan nog bara vara bra för lilla foten, inbillar jag mig.... hihi


Och nu ska jag göra nåt jag längtat efter - nämligen göra i ordning årets första semla, sen ska jag riktigt njuta av den! Det värsta med semlor är att de tar slut så fruktansvärt fort... hemmagjorda ska det vara förstås, myyycket godare än bortgjorda, hihi, köpta menar jag förstås, men ibland kan jag inte låta bli att vara så där ord-fyndig =)

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2012 08:30

Projektet plantera-om-blommor startar nu. Fram med jorden, saxen och några papperskassar, för nu ska här planteras om!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards