Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2012 16:09

Tog en promenad efter lunch idag, trots att det blåste. Det var 5 grader varmt och blåsigt som 17 - tur att jag hade vagnen att hålla mig i, hihi =) Det var svårt att klä sig, det blev varmt. För varmt.


Det var kanonhalt ute, blankis, så det var riktigt svårt att gå på vissa ställen. Då hade jag gärna önskat ett par skridskor på fötterna! Men på andra ställen var det djupa vattenpölar så då hade det setat bättre med ett par simfötter.


Hur det gick med skorna efter gårdagens bankning hos skomakaren? Njae, det vettetusan om det blev så mycket bättre. Han får nog ta sig en till titt på dem ifall man kan lägga i nåt i hälen, nån skinnbit eller så som gör det trängre. Jag tror nämligen att problemet är att det är för stort så hälen glappar när jag går = skavsår som aldrig läker. Nu när jag går har jag gasbinda och kirurgtejp på hälen så att skavsåret ska få avlastning. Det funkar, men så kan jag ju inte ha det i längden. Nejdu, det blir en till tur till herr skomakare.

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2012 12:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 februari 2012 10:03

Jag och Ida var till Ludvika i måndags för att köpa en onepiece på Kappahl. Den Ida hade på sig på de senaste korten var tyvärr för kort i benen så vi var på jakt efter en större storlek. Det var dock slut, å de skulle inte få in fler heller. Gaah! Men när jag kom hem hade jag turen att hitta en beg likadan i rätt storlek på Facebook. Jag slog till och köpte den! Så nu väntar jag på att den ska dimpa ner i postlådan nu i dagarna =) 


Och så besökte vi skomakaren. Jag får nämligen skavsår varje gång jag går i mina bästa promenadskor. Så jag lämnade dem till herr skomakare i Ludvika för att se om han kunde göra nåt åt det. Han behöll dem och vi uträttade lite ärenden under tiden. När vi skulle hämta dem senare  så hade han bankat och knackat lite för att mjuka upp dem i hälarna. Och så skulle jag hem å testa så att det blev bättre, annar så får jag återkomma. Och för besväret skulle han inte ha ett enda öre. Jag hade köpt skorna där så han grejade det ändå. Det kallar jag bra service! Skomakarna i Ludvika är kanonbra tycker jag - trevliga, tillmötesgående och kunniga!


Det ska bli kul att se om sko-behandlingen hjälpte, annars får han göra ett nytt försök. Vill ju verkligen använda de där skorna för de är SÅÅ bra! Jag kan gå hur länge som helst utan att få ont i fötterna (förutom skavsår då förstås, men det hoppas jag att jag slipper nu).

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards