Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2013 15:52

Ida sov en rejäl efter-lunchen-sovning idag. Det behövde hon med tanke på nattens rejäla vakenperiod. Apropå det så måste jag välja en ny bok att läsa eftersom den andra tog slut i natt. 


Medans Ida sov passade jag på att greja lite. Jag och saxen hjälptes åt att få blommorna fina. Det är ju såå mycket finare utan vissna blad, men det är inte alltid man tar sig tid till att pilla med det. Men idag blev det gjort. Passade även på att slösurfa i godan ro. 


Ida har fortfarande hög feber idag, hon går på ipren, vilket funkar riktigt bra. Så för stunden har jag min vanliga tjålande tjej här bredvid mig. Hon läser bok. Högt och tydligt berättar hon vad hon ser i alla böcker. Det är skönt att höra den pigga rösten och se de lite piggare ögonen. Hoppas att den där febertoppen tänker ge med sig snart så vi kan börja inskolningen på förskolan. 


Planen var att den skulle börja imorn, men nej. Vi får skjuta fram det lite tills prinsessan är frisk. Så nu hoppas vi att hon frisknar på sig (typ nu) så att vi kan börja med inskolningen iallafall den här veckan. Sånt där vill man liksom bara ha gjort, som ett avslutat kapitel liksom. Och nu fick vi skjuta fram det kapitlet lite. Men men. Det är ju sånt som händer och absolut inget man kan rå för även fast man tycker att det är jättetråkigt, och superjobbigt när de små liven är sjuka. 


Nu kommer pappan i huset strax hem från jobbet och då är jag säker på att en liten person kommer att bli jätteglad. SOM hon har letat efter pappa idag! =) Han första arbetsdag efter ett halvårs pappaledighet, då är det inte så konstigt att han är saknad av sin lilla dotter. 

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2013 14:20

Skickar massa grattiskramar till min moster som fyller år idag! 


Anders och Ida hälsar också förstås.

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2013 13:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 januari 2013 02:57

Sådärja. Då tog den boken hastigt slut... Tänk hur det kan bli när man försöker få sjuk liten tjej att slappna av så här mitt i natten. Boken var iallafall bra, och spännande även fast jag helst hade velat läsa klart den på dagtid. Men det är skönt att ha boken som sällskap när man tvingas vara vaken.


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards