Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Louise Bertilsson - 21 januari 2013 20:59

Jag kom helt plötsligt på att jag har glömt säga tack. Tack till världens bästa Lotta som var mina ögon i smyckesaffären idag när jag verkligen behövde köpa nya örhängen och jag inte hade möjlighet att fixa det själv. Du var både mina ögon och plånbok =)


TACK!!

Av Louise Bertilsson - 21 januari 2013 20:49

Kollar på Outsiders på femman och inser att de tvångstankar man själv tycker att man har egentligen inte är nånting!! Herregud vad en del folk går igenom innan de ens kan lämna huset. Deras liv bokstavligt talat styrs av tvångstankar. 


Och självklart är det bra att ha koll på att t.ex spisen är avstängd innan man går hemifrån, men att göra det minst 7 gånger, och gärna flera gånger sen också, är väl lite vääääl överdrivet kan man tycka. 


Jag kollar också en del grejer innan jag går hemifrån, men jag gör det en gång (oftast) och jag säger alltid högt för mig själv (eller så säger jag det till Anders) att det är släckt, av eller vad det nu kan handla om. Då vet jag att det är gjort och kan slappna av. Det gäller att komma på nåt bra knep, och det har jag gjort! =)


Vissa "tvångstankar" är nog ganska bra att ha, vissa saker tycker jag att man BÖR kolla innan man går hemifrån. Men jag skulle nog inte kalla det tvångstankar, för det hör egentligen till sunt förnuft. 

Av Louise Bertilsson - 21 januari 2013 17:51

Idag måndagslyxade vi till det. Jag hade smidit planerna innan Anders kom hem från jobbet. Och jag visste att han inte skulle tacka nej till min plan om att låta pizzeria malmen laga kvällsmaten idag. Så så fick det bli, och gott var det!! =)


Måndagslyxet höjdes ett snäpp till av lite tända ljus på bordet. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards