Loja har ordet!

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Louise Bertilsson - 26 september 2013 19:36

Måste bara slå ett slag för det supersmidiga betalningssättet Swish. 


En app som tillsammans med mobilt bank-id gör betalningar till privatpersoner jätteenkel. 



Man kopplar sitt konto och mobilnummer till Swish och skaffar mobilt bank-id. Sen behöver man bara mottagarens mobilnummer och så för man över pengar snabbt, smidigt och enkelt via mobilen. MYCKET enklare än att föra över via internetbanken då man med hjälp av dosan måste knappa in alla siffror och engångskoder hit och dit. En annan fördel är att man alltid har mobilen, och därmed Swish, med sig. Den som kom på Swish var smart =)


Tummen upp för Swish! 

Av Louise Bertilsson - 26 september 2013 12:00

Idag har jag varit till BM för extrakoll av mitt blodtryck samt urinprov. Blodtrycket var lika som sist, alltså för högt, men med tanke på att jag inte har nån äggvita i urinen så var det ändå okej sa hon. 


Jag tog även upp det jag ringde om igår, klådan. Och hon sa att jag skulle komma tillbaka på måndag för både blodtryckskoll, urinprov och då även vara fastande så att de kan ta ett blodprov för att kolla gallsyrorna i blodet. Hon tyckte att det var lika bra att hålla koll på nivåerna så att de inte höjs i och med klådan, vilket det KAN göra vid graviditetsklåda. 


Aldrig har man varit så omhändertagen och tagen på allvar som när man är gravid. Jag kan tycka att det är liiiiite jobbigt när man själv inte märker att man mår sämre, men självklart är det bra att de har koll. Det är ju för bebisens bästa, och då är det absolut värt det! <3

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards