Loja har ordet!

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Louise Bertilsson - 19 september 2014 19:54

När pappa kom hem från jobbet tog han hand om Måns så jag och Ida kunde gå ut en stund innan det var dags för kvällsmat och sen fredagsmys. 


Jag frågade Ida vad hon ville göra, och de här svaren fick jag; cykla, gunga, gå till skogen. Vi hann iallafall 2 av de tre önskemålen. Först gungade vi en stund, men min handled gillade inte det så vi gick vidare till skogen istället. 


Det är mysigt att strosa omkring i skogen. Inte en tyst sekund, för Ida har ju alltid nåt att säga eller berätta. 

"Det här är den vackraste skogen jag aldrig har varit i" sa Ida när vi gick på stigen.


 


Vi gick långt upp i skogen, så när vi kikade mot vårat hus såg det pyttelitet ut. Ida tyckte att det var häftigt. 


Hon hittade pinnar och kottar som fick följa med på turen. Och av dem gjorde vi en kottgris som Ida gärna ville ta med hem. 


 


Våran fina kottgris =)


Svampar hittade hon också, men de lät vi vara eftersom Ida kunde konstatera att "de såg lite torra ut". 


 


Studera svamparna på plats kan man ju göra iallafall =)


En trevlig stund i skogen hade vi. Det var skönt att komma ut lite, det märks att man varit inne en hel dag. 


Nu sover hon gott i sängen efter lite fredagsmys. Måns är av nån konstig anledning fortfarande vaken hör jag, han om nån borde ju vara trött. Febern är fortfarande kvar. Och jag skulle göra allt för att få veta hur hans lilla mage mår. Lilla gubben <3


Strax blir det idol. Än så länge har det gått ganska bra i kvalveckan, ska bli kul att se vad kvällen har att erbjuda. 




Av Louise Bertilsson - 19 september 2014 09:29

Vi hade längtat till den här dagen, alla 3 (iallafall Ida och jag). Vi skulle nämligen leka med Selma, Axel och Caroline idag. Men så blev det inte. Tyvärr. Måns fick nämligen lite feber i natt + att hans mage inte är bra, så då är det dumt att leka. 


Ida sa "Men jag skulde ju leka med min kompis Selma, jag är ju alldeles ensam". 

Och i Borlänge hade Selma sagt nåt liknande. 

 

Det märks att de saknar varann, det är jättekul att höra förstås, men samtidigt blir det lite extra jobbigt för mammorna som måste berätta att det inte blir nån lek idag. Vi får skjuta fram våran lekdag till förhoppningsvis nästa fredag istället. 

 

Sjukdomar kan man inte rå för. Så lekdagen förvandlades till en vilodag för lilla Måns. Vi gör allt för att han ska kurera sig och bli bra under dagen så vi kan göra enligt planen i helgen. Annars är det som det är. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards