Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2009 09:15

Tänk att det ska vara så himla svårt att kliva ur sängen på mornarna...

Jag vill helst gå upp senast 8, för då hinner man göra lite grejer på morgonen, vill ta vara på tiden, men det är fruktansvärt svårt att gå upp.


Kan det bero på att man sover för mycket?

KAN man över huvudtaget sova för mycket?


Jag BORDE inte vara trött efter att ha sovit bra hela natten, men ändå är det som att jag är fastklistrad i sängen.
När jag väl har lyckats kliva ur sängen så behöver jag bara vara vaken ett par minuter, max 5, så är jag pigg. Det är just det där steget UR sängen som är det svåra, att ta sig i kragen och lämna bingen..
Av Louise Bertilsson - 28 juli 2009 19:56

Vi har nyss varit ute och strosat omkring i den närliggande skogen. Det är så skönt för fötterna att gå på naturstigar, inte alls nå stumt som det är på asfalt. Me like skogen!


Nu ska jag krypa upp i soffan å äta honugsmelon och kolla på film.

Ska fråga Anders om han är snäll å masserar min rygg lite, för jag har träningsvärk från gårdagens gym-pass.

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2009 16:55

Mamma har varit här en stund på eftermiddagen. Vi åkte ner till Nisses och kikade lite. Eller rättare sagt, vi kikade mycket. Men det är skönt att strosa omkring och vrida och vända på prylarna.


Och så provlåg jag en sorts säng som funkar som en gungstol. Härlig!

Jag tror att det är meningen att man ska ha den ute som typ en hängmatta.


Till fika blev det mina nygjorda mockarutor, gott!

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2009 10:30

Har ägnat förmiddagen åt till att baka mockarutor, snoddas, kärleksmums, chokladrutor, kaffekaka - you name it. Kärt barn har många namn...


Ska alldeles strax lägga på glasyren för nu borde kakan ha svalnat.


Anders är ute i garaget och sågar till nåt som ska vara vid dörren.. fattar inte riktigt, men det blir nog bra. Han verkar nöjd iallafall och det är ju huvudsaken.

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2009 19:15

Vi ärade gymmet med ett besök idag.

Kul faktiskt. Körde hårt!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2009 18:57

Nu ska jag bege mig ner till förrådet och sortera lite bland spel och pussel. Har nämligen fått lite gamla spel och pussel från både mina och Anders förälrar idag som vi hade när vi var små.


Så nu ska de ordnas snyggt och prydligt i hyllorna!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2009 18:42

Vi var till Coop bygg idag för att köpa ett el-uttag som ska sitta ute på framsidan (det gamla ramlade isär när Anders monterade ner det igår, så vi tyckte att det var dags för ett nytt).


Märkningen ip44 stod det på förpackningen (om jag inte minns fel), men vi blev osäkra på om det är godkänt för utomhusbruk eller inte... så vi frågade i kassan när vi skulle betala, men kassakillen visste inte så han ringde till en kollega och fick svaret: "Det FÅR vi inte säga, det är upp till kunden att ta reda på vad märkningarna betyder".


Ja, du hörde rätt... kunden ska vara experter innan man kommer in i en butik. Sjukt!!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2009 08:31

Löning idag, trevligt trevligt.

Och lite extra semesterersättning är det också till på köpet.


Å regnar, det gör det i vanlig ordning.. Mer regel än undantag nu för tiden..

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards