Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2009 20:56

Hjälp!

Hur gör man för att skriva bildtext under varje bild när man lägger in bilder i bloggen? Jag vill inte skriva texten som en enda klump och sen kommer bilderna, jag vill ha lite text under varje bild. Nån som vet?

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2009 19:09

Fredag.


Det får mig att tänka på reklamen Fredagsmys!


http://www.youtube.com/watch?v=y2qjjoA2N_g


Av Louise Bertilsson - 17 juli 2009 18:16

Här kommer lite bilder från gårdagens grillning hemma hos Anders föräldrar.


Bild 1 visar att Dennis gör vad som helst för godis. Är man sugen så är man!


På andra bilden tittar Zeb beundransvärt på mig. Undrar vad han tänker?!


På bild 3 är det Bamse som visar hur ett snyggt agilityhopp ska se ut.

"Gör om det om du kan" säger han stolt.


Bild 4 visar hur det ser ut när tokstollarna Zeb och Bamse busar. Det är full fart på dem!

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2009 17:39

Igår kväll var vi på bio, nämligen Harry Potter och halvblodsprinsen.


En riktigt bra film, lika spännande som de andra 5 filmerna.


Blev riktigt rädd vid en scen, jag hoppade högt i stolen där jag satt. Stolsgrannen bredvid mig gjorde likadant (har ingen aning om vem det var, men rädd var han iallafall).


Nån mer som sett nyaste Potter-filmen?

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2009 17:37

Idag har vi haft lite målningsprojekt i hallen och i garaget.

Anders har målat taket i hallen och kring dörren. Och jag har målat furupanelen vit. Jättesnyggt blev det!!!


Sen när vi hade målat klart allt detta så förflyttade vi oss till garaget där vi målade panel som sedan ska sättas upp på framsidan av huset. För dig som inte vet så håller vi på att byta fasaden eftersom den gamla är sprucken och torr.


Haft besök av en jobbarkompis har vi också haft idag. Vi åt vattenmelon och satt ute i skuggan och pratade. Trevligt.


Nu håller Anders på å inviger sitt pannkakslagg som han fick i födelsedagspresent. Och jag tror att han tyckte att det var bra.

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2009 12:14

Hela förmiddagen har vi vistats i hallen.

Vi har nämligen slipat väggarna eftersom det ska tapetseras i helgen.


Slipdamm, slipdamm, slipdamm.

Sååå mycket slipdamm var det, men nu är underarbetet klart, bara lite målning kvar, men det fixar vi imorn.


Nu är det "bara" att slänga upp tapeterna, men det får mamma och pappa hjälpa oss med. Det är första gången vi ska tapetsera så vi behöver nog lite hjälp på traven skulle jag tro...


Nu ska jag duscha så jag får bort allt damm ur håret.

Av Louise Bertilsson - 15 juli 2009 22:42

Grillningen med Anna och Samuel blev jättelyckad, den marinerade kycklingen jag gjorde blev verkligen supergod.


Tack för hjälpen med monteringen Samuel. Det uppskattas enormt ska du veta! Det blev ju kanonbra!!


Summa sumarum: en lyckad dag med väldigt trevligt sällskap. Hoppas verkligen att vi gör om det snart igen. Det är lite knöligt att få tiden att räcka till, men vi får bjuda till från båda håll så löser det sig nog till det bästa.


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 15 juli 2009 14:04

Fram till kl 14 idag har vi ägnat åt till att plockat undan grejerna vi köpte i Västerås igår, diskat, tvättat och bytt i sängarna, bakat blåbärspaj, gjort müsli, marinerat kycklingfiléer till kvällens grillning, dammsugit, kompletteringshandlat, samt plockat undan brädorna i garaget eftersom de har torkat nu.


När vi gick igenom det vi köpte på Jula så insåg vi att det saknades grejer. Så vi lär nog ta en tripp till Borlänge snart också för att handla resten. Det är ju lika bra att få det gjort medans vi vill och har tid med att organisera i garaget och i grovköket.

Förrådet inne skulle också behöva en genomgång, men det får bli ett senare organiseringsprojekt.


Och nu väntar vi på att Anna och Samuel ska komma hit. Vi ska ha myspysgrillning ikväll och bara umgås. Det blir inte att vi ses så ofta eftersom de bor i Falun, men nu tar vi tillfället i akt eftersom alla vi har semester samtidigt!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards