Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2009 18:39

Idag på jobbet när jag skulle böja mig ner för att hjälpa ett barn att ta av sig sina blöta kläder (japps, vi hade varit ute och plaskat i regnet) så hörde jag ett konstigt ljud.

Det lät precis som att en kardborreknäppning öppnades. Men så var inte fallet. Jag fick nämligen se att mina regnbyxor hade spruckit över rumpan. Inte i en söm, utan mitt på.


Regnkläderna var av märket Didriksson, vilket ska vara känt för sin kvalitté, men jag vette 17 om jag håller med om det....

Som tur var så stod jag mot en vägg med ryggen, + att jag var nästintill ensam i rummet. Så det gjorde inte så mycket för den sakens skull, men det är trist med ett par så dyra byxor som pajar...

3

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2009 13:25

Det går sakta men säkert framåt, 3 dagar kvar...

4

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2009 20:14

Nedräkningen fortsätter: 4 dagar kvar!!

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2009 17:01

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag världens huvudvärk.

Dunk dunk dunk.

Tabletter är en bra vän i såna lägen.


La mig på sängen för att vila en stund, vilket slutade med att jag somnade.

Det behövde jag nog för nu känner jag mig mycket piggare.


Dags att äta mat om en stund, sen blir det en promenad i regnet.

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2009 12:06

Nu har halva första dagen gått på årets sommarsammanslagning på förskolorma och fritids.


En rörig första dag hittills, det är inte mycket som är som det brukar men det är ju inget man har förväntat sig heller. Det är svårt att få det att funka, men det är helt ok ändå. 


Nedräkningen har börjat: 4,5 dagar kvar till semester!!

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2009 19:48

Mår bättre nu. Har tagit det lugnt idag. Läst. Rivit tapeter.


Och för en liten stund sedan lastade vi släpet full med skräp som Anders ska köra till Humbo med imorn förmiddag medan jag jobbar.


Nyss tagit en varm och skön dusch. Och resten av kvällen kommer jag att vistas i soffan tills jag går och lägger mig.

Ska eventuellt slänga i en tvätt i maskinen också, har inte riktigt bestämt mig än. Annars får den vänta tills imorn.

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2009 12:38

Kände mig lite matt i benen på förmiddagen. Tog det lugnt. Rev lite tapeter i hallen nere. Det är terapi för mig att känna och höra de långa papperslängderna släppa från väggen.


Det blev att kännas bättre när jag hade ätit mat. Mycket bättre.

Hoppas bara att det var en tillfällig svacka, för jag TÄNKER INTE bli sjuk nu när jag snart har semester!!

Av Louise Bertilsson - 4 juli 2009 19:30

Om du undrar varför jag inte har skrivit blogg tidigare idag så är den enkla anledningen att det har varit åska till och från hela dagen idag. Det är först nu som vi vågar plugga i kontakterna igen.


Det blir väl att dra ur kontakterna igen under natten så vi slipper vänta på ännu ett till modem.... =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards