Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2009 10:07

Gick med i facebook igår kväll så nu försöker jag komma underfund med hur man bär sig åt. Kul att kunna hålla kontakten med gamla klasskompisar från grundskolan, gymnasiet men även högskolan.


Måste ut i garaget och mäta sen, vi ska nämligen sätta dit fler hyllor så att vi får mer förvaringsmöjligheter även där.


Jag känner att jag har värsta städrycket vad gäller organisation och ordning! Men det är himlans kul när det blir klart och man kan hitta det man söker utan att bli halvt hysterisk först.

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2009 09:49

Nu har jag gjort små lappar där det står vad som är i de olika backarna på förrådet. Så nu borde man inte kunna lägga fel, samt att man borde hitta det man söker ganska snabbt.


Nu ska jag gå ner och montera dem på rätt back.

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2009 19:51

När vi satt och fikade idag kläckte jag en idé om att möblera om hyllorna och skåpen som är på förrådet.


Sagt och gjort - jag, mamma och pappa gjorde en rokad bland alla grejer.

Kanonbra blev det.


Och efter att de hade åkt hem fortsatte jag röja bland alla grejer som låg huller om buller. Det var väl behövligt vill jag lova!!


Städryck är bra ibland eftersom resultatet brukar bli himlans bra om man har lust att städa!!


Nu är det ordning och reda igen, snyggt och prydligt ordnat i backar!! Precis så som det ska vara i ett förråd tycker jag.

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2009 17:02

Nu är hallen färdigtapetserad och hatthyllan är ihopbyggd och sitter på plats.

Hatthyllan sitter på plats efter många om och men kanske ska tilläggas.

Ibland undrar jag hur ikea utformar sina möbler och ritningar.


Felkonstruktion.


Jag höll på att bli tokig när jag skulle montera hatthyllan Leksvik.

Egentligen är det inte speciellt avancerat att följa en ritning, men dum som man är så är det inte alltid det går som man vill.


Men nu är det iallafall färdigt! Och vi är såå himla nöjda!!


Och jag kan inte tacka mamma och pappa nog för deras hjälp!!

Det uppskattas enormt mycket ska ni veta!!

Av Louise Bertilsson - 19 juli 2009 19:39

Hela dagen, ca 9-17, har vi tapetserat (självklart mat- och fikapaus).


Mamma och pappa har varit här å hjälpt oss, och det blir kanonbra!

Ni är jätteduktiga, verkligen!


Imorn tapetserar vi resten, det är bara lite kvar, ska bli himla kul att se hur det bli när det är helt klart!


Hallen blir som ny!!


Jag önskar att morfar hade kunnat komma å kolla på vårt hus, det hade han verkligen gillat!!

Av Louise Bertilsson - 18 juli 2009 17:22

Nu måste jag testa om jag lyckas följa instruktionen jag fick från Camilla igår angående hur man lägger in en bild mitt i texten.



Jag provar med att lägga in den här sommarbilden på alla 3 vovvarna när de sitter/ligger i gröngräset. Fick bilden av Anders mamma igår kväll.

Från vänster: Dennis (5 år), Zeb (2 år) och Bamse (7 år).


Experimentet funkade!!


Tack Camilla!

Av Louise Bertilsson - 18 juli 2009 17:03

Nu har jag rastat Stiga gräsklippare, så nu är gräset rysligt fint igen.

Av Louise Bertilsson - 18 juli 2009 14:11

Vips så har halva dagen gått. Redan.


Tycker att jag inte har gjort nåt speciellt över huvud taget idag, men när jag tänker efter så har jag faktiskt tvättat, vikt och hängt tvätt, vattnat blommorna och lagat mat. 


Annars har jag setat ute i solen och läst Camilla Läckbergs bok Sjöjungfrun.


Det är skönt att bara dajsa runt här hemma, semester.


Anders har målat båda ytterdörrarna, både den i hallen och den i grovköket uppe vid köket.

Så nu står dörrarna vidöppna och torkar.

Dörren uppe var förresten ljusrosa innan, men nu är den vit. Mycket mycket bättre! Men den behöver målas en gång till för den rosa färgen lyser igenom...


Tacos i kväll.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards