Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 14 juli 2009 19:32

Vad är det för en dag?

Det är en vanlig dag.

Nej, det är ingen vanlig dag,

för det är Anders födelsedag

Hurra hurra hurra


Grattis på födelsedagen gubben!


Anders fick paket av mig på sängen i morse, men han var för trött för att fatta det tror jag. Han yrade nånting som skulle likna ett tack (men han tackade igen sen när han hade vaknat).


Efter frukosten bar det av till Västerås för att gå på Ikea, Bauhaus, Jula och Biltema.


Kom hem med en garderob på släpvagnen och bilen var fullastad med diverse grejer.


Mycket grejer blir det alltid när man är till ikea. Det är ju stört omöjligt att bara köpa det man egentligen ska ha! Det ramlar alltid ner nåt extra, eller snarare mycket extra, i vagnen.

Nöjda blev vi iallafall.


Jag köpte förresten ett nytt regnställ, en knallblå jacka och svarta byxor, eftersom mina regnbyxor sprack.


Har nyss gått en vända på motionsspåret. Skönt.

Av Louise Bertilsson - 13 juli 2009 18:33

Hoppas att svampen smakade gott!


Nu ska vi gå ut och gå en sväng på motionsspåret.

Av Louise Bertilsson - 13 juli 2009 13:14

Hur mycket regn finns det uppe i molnen egentigen? Oändligt?

Det verkar aldrig ta slut...


Vatten, vatten, vatten.


Jag grabbade nyss tag i en bok för att gå ut och sätta mig på balkongen och läsa en stund, men precis när jag tar tag i handtaget på balkongdörren så börjar det regna. Typiskt. Men det är bara att vänja sig verkar det som.


Regn, regn, regn.

Av Louise Bertilsson - 13 juli 2009 13:04

Var på gymmet i morse.

Som uppvärmning körde jag roddmaskin och sen var det dags att ta sig an de andra maskinerna.  

Var rejält laddad så jag körde järnet.


Trött. Och träningsvärk väntas troligtvis imorn. Men det gör inget, det är ju BRA värk...


Handlade på Willys på vägen hem.


Så nu har vi avklarat både veckohandlingen och ett träningspass. Skönt.

Av Louise Bertilsson - 12 juli 2009 17:01

Anders mamma, pappa, brorsa, mormor och morfar var här idag å fikade tårta, eftersom Anders fyller år på tisdag.

Trôlltårta bjöd vi på - hemmagjord och jättegod. 


Och Anders fick paket med diverse verktyg i, precis vad han behövde. Han blev jättenöjd. Han är i garaget nu och håller på att inviga några av presenterna. Och med tanke på hans stora leende där han står och grejar så kan man anta att det var bra grejer han fick!

Det är jättekul att se honom så nöjd!

Av Louise Bertilsson - 12 juli 2009 12:39

Det var uppehåll när jag vaknade i morse så jag passade på att gå ut och klippa gräset. Men när jag nästan hade klippt klart började det duggregna, sånt där fint regn som knappt märks. Klippte klart ändå.


När gräset var klippt tog jag fram nästa maskin, nämligen trimmern. Stora trimmern blev det idag eftersom det var så blött ute samt att jag skulle ta ner högt gräs vid tomtgränsen.


Sammanlagt 1,5 timmes gräsvård idag.


Med andra ord är gården snygg och fin både på de stora ytorna och i kanterna.


När Anders skulle hjälpa mig att göra rent trimmern och gräsklipparen så passade han på att skölja av mina stövlar så vi slipper dra in en massa gräs. Det var då jag upptäckte att det blev en sjö i stöveln, eller rättare sagt i båda stövlarna om jag ska vara helt ärlig. Det är nog dags för nya!!


Nu har jag nyss kokat upp gelén igen så nu håller jag tummarna för att det blev bra den här gången!

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2009 19:44

Regn och åska. Igen. Börjar tröttna faktiskt.


Idag har det med andra ord varit en innedag. Vi har städat, bakat, sågat panel till framsidan av huset, och så har jag försökt göra egen röd vinbärsgelé. Det gick inte så bra som jag hade trott, för det stelnade aldrig. Men jag ska koka upp det igen för att se om det blir nå bättre.

Av Louise Bertilsson - 10 juli 2009 21:53

Skickade ett sms till farmor tidigare idag, men jag fick ingen leveransrapport så jag provade att skicka ett sms till farfar också för säkerhets skull. Men ingen leveransrapport då heller. Avslagna mobiler?

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards