Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 23 oktober 2009 14:15

Jahapp, då är det nog många elever som är glada. Anledningen heter höstlov.


Min Anders blir glad snart han också eftersom han bara har en liten stund kvar på arbetsdagen och sen är det lov även för honom.


Jag vet, jag ska inte klaga. Jag hade också kunnat valt att jobba inom skolan (om det hade funnits några jobb vill säga), men jag vill faktiskt inte. Jag har hittat mitt. Förskolan är mitt ställe.


Det känns helt rätt att jobba på förskolan trots att man har vanlig semester.. Men det är ju viktigare att man känner att man valt rätt än att man får ledigt när eleverna är lediga. Det spelar egentligen inte så stor roll, huvudsaken är att man trivs. Och det gör jag verkligen!


Det är klart att tankarna har vandrat åt skolhållet, men de har alltid slutat med samma resultat. Nej. Jag vill inte.


Så: höstlov - ICKE för mig (och inte nåt annat lov heller för den delen, "bara" vanlig semester. Det är inte så bara det heller för den delen).

Av Louise Bertilsson - 23 oktober 2009 13:59

Både igår och idag när jag kom hem från jobbet så var den där maskinen som flisar sönder allt spill och alla grenar från skogsröjningen vid vår tomt och väsnades.

En riktig helvetesmaskin är precis vad det är, för den låter rejält högt.. och inte blir det bättre av att den nästan är inne på våran tomt och kör.. (det känns som det iallafall), men nu får de snart vara klara här omkring tycker jag, så att vi slipper höra det där ljudet nå mer!


Resultatet blir iallafall väldigt fint. Och rent.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards