Loja har ordet!

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 21:35

Kan man ha canvastavlor på tavelhylla? Är det snyggt?

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 18:20

Anders gjorde ett mycket oväntat fynd i tapetlimshinken idag när han höll den i handen och doppade ner en pensel i hinken för att kunna limma på väggen (det var bara lite lim kvar på botten så 10-litershinken var inte alls tung - ifall du undrar).


Han kollade ner i hinken, kollade sedan på sin arm och sen tillbaka igen.

Jag fattade verkligen ingenting.


Till slut säger han nånting i stil med: "hur har det kunnat hamna där?"


Va?


Kan du gissa vad han hittade?


Fyndet var sitt armband som ligger nere på botten i limhinken och simmar i geggan.

Jag fick göra en insats.

Armbandets knäppning hade gått upp lite, men med en tång fixar det sig lätt som en plätt.  

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 14:48

Det droppade tapetlim från rollern och rak ner i mitt hår.. Men jag märkte det inte förrän efteråt när limmet redan hade torkat och jag fick lov att ta en borste för att reda ut det. Ingen större skada skedd med andra ord.


Sånt som händer när man är i tapetserartagen.

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 09:19

Blev inget skrivande i bloggen igår trots att jag slutade jobbet kl 13.


Rapporterar om gårdagen nu istället:

Tog bilen till jobbet igår pga att jag hostade som en tok under natten, så det kändes inte så bra att cykla.


När jag kom hem började vi tapetsera i vardagsrummet ganska direkt.

Det gick kanonbra och jag är SÅÅ stolt över Anders som är så duktig!

Vi upptäckte dock att våran skarvrulle inte alls var nå bra, så vi åkte en blixtvisit till Ludvika mitt i tapetseringen för att hämta mina föräldrars skarvrulle som är mycket bättre.

Vi passade även på att handla, och på vägen hem stannade vi vid Sibylla och köpte mat. Vi hade nämligen rotat fram en rabattkupong som hette "bjud en vän", köp 2 betala för 1 med andra ord. Så vi åt båda 2 för 79 kr. Billigt.


Är fortfarande väldigt hostig och tjock i halsen, så det passar ju perfekt att jag har semester idag å är hemma.


Nu ska vi alldeles strax fortsätta slänga upp tapet på väggen =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards