Loja har ordet!

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 22:21

Härmed utnämner jag popcorn som det farligaste snackset.


Varför?


Jo det ska jag tala om...


Det fastnar i och mellan tänderna, och inte nog med det så gör det att det börjar blöda i tandköttet.


Så, akta er för de farliga, vita, fluffiga, salta sakerna!

Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 18:25

Klockan, denna vän (och ibland även fiende) har gjort att våran dag idag blev extra lång. Närmare bestämt 1 timme.

För du har väl inte missat att det var i natt man skulle ställa om klockan till vintertid?


Minnesregel: på sommaren (sommartid) ställer vi fram utemöblerna och på vintern (vintertid) tar vi bort utemöblerna.


Om du inte redan har ställt om klockan är det på tiden (!) att du gör det, annars går du miste om en timme! =)

Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 10:51

Nu är knäckstensmurarna borta.


Det var både tungt och skitigt. Blev jättesmutsig på jackan, byxorna och stövlarna, så Anders tog vattenslangen och spolade av mig. Ute. Han hade ett brett leende på läpparna när han duschade av mig.


Det slog mig att vi borde ha en vattenslang på jobbet och spola av galonisarna och stövlarna innan barnen går in. Hehe. Praktiskt. Tänk vad lite grus det skulle komma in. Smart idé?

Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 09:09

Nu ska jag vi riva en knäckstensmur så att dräneringen som ska genomföras i vinter underlättas. Vi vill ju inte att grävmaskinerna ska gräva bort alla stenarna för då blir det ingen ordning alls. Då är det bättre att förbereda lite.


Det är mer än 50 stenar så det blir lite tungt arbete att se fram emot. Eller inte.

Men det är bara att bita ihop och hugga in!

Stenarna lär ju inte flytta sig själva så de behöver nog en hjälpande hand.


Ut.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards