Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 19:16

Nu har vi haft invigning av nya altanen. Åt mat där och det var jättemysigt!!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 16:45

Nu är altantaket helt på plats. Anders satte den sista lilla remsan när vi kom hem från tippen första vändan.


Vi spolade även av alla utemöblerna och ställde dem på plats på altanen.


Nöjda.


I skrivandets stund är Anders på Humbo-berget igen och slänger bråte.


Det är sååå skönt att bli av med en massa s-k-i-t som bara är i vägen och tar plats i onödan.


"Slänga det som slängas kan!"

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 15:25

Efter maten åkte vi med ett släpvagnslass med bråte till tippen. Och det var värsta rusningen till Humbo-berget. Det kändes som att alla i hela smébacken var där just när vi var där. Vi kom bara 10 minuter efter at de hade öppnat men det var ändå massvis med bilar. Säkert 15 stycken förutom oss... trångt, men det gick bra.


Måste avsluta med att säga att soptippen är toppen! Kanonbra att få göra sig av med allt bråte kostnadsfritt! =)


Nu vet vi med andra ord vad folket gör på semester: jo de vallfärdar till tippen.


Ska strax börja lassa på släpet och fylla bilen igen för att åka en vända till till Humbo. När man ändå håller på liksom...

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 11:57

Angående sniglarna så tror jag faktiskt att "maten" fungerar bra. Idag när jag kikade så såg jag inte nån snigel alls där jag hade lagt ut "mat". Tummen upp för det!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 10:03

Fick brev från framtiden idag, närmare bestämt från datum: 2015-07-37...


Såg det inte förrän jag kikade lite extra på poststämpeln som såg ut så här:

  

Det är inte alla som får besök av framtiden i postlådan.. hehe =)

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2010 09:59

Vi var till en plåtslagare igår för att få specialgjorda plåtar till uteplatsen. Det blev billigt och bra, men herreågud vilken muntergök.. eller inte.. det var den tristaste människa jag träffat som går i ett par skor.. han verkade HELT ointresserad av att han fick ett jobb som tog honom ca 10 minuter att genomföra. Totalt ointresserad. Plåtarna blev iallafall kanonbra och det var väl det som var huvudsaken... men ändå.. vart tog kundbemötandet vägen?

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2010 20:14

Matdags. Men inte för oss.


Det var nämligen mördarsniglarnas tur att få mat. Hoppas verkligen att det börjar hjälpa snart för det bara kryllar av de där äckliga odjuren. Det är svårt att veta hur mycket man ska hälla ut, och hur stor area man ska hälla på. Har försökt koncentrera det till där jag har hittat sniglar och lite runt omkring, men det kanske är fel?


Duschen nästa!

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2010 17:31

Har inte uppdaterat på flera dagar, men det är egentligen inte så konstigt faktiskt...


Igår var vi nämligen inte hemma på hela dagen. Åkte till Örebro på förmiddagen.

På ditvägen stannade vi i spöregnet och bytte förare. Och precis när jag har satt mig vid ratten och ska köra iväg ser jag en polisbil. Ännu längre bort stod det 2 polisbilar i en rondell... jag får hjärtklappning av att SE en polisbil... speciellt när det rör sig om Örebropolisen, eftersom det var de som stoppade mig och gav mig en bot...


Klarade mig iallafall helskinnad och med alla pengarna i behåll =) Men det är konstigt vilken effekt polisbilar i trafiken har...


I Örebro besökte vi bland annat Ikea och gallerian i Marieberg. Det är nåt extra med Ikea, älskar den affären. Och ännu mer pluspoäng blir det när det är rea på ljus - ljustokig som jag är! =)


När vi var på Ikea ropade de i högtalarna att det inte gick att betala med kort, men att de jobbade på att lösa problemet. Hmm... inte tusan har man kontanter så att det räcker till det som ska inhandlas på Ikea..

Anders gick ut för att leta reda på en uttagsautomat när vi närmade oss kassorna. Vi höll tummarna för att det skulle funka, tänk om det hade varit slut på pengar i automaten i och med alla människor som var inne på ikea och som skulle ha kontanter...


Det gick iallafall bra, Anders lyckades få ut pengar. Men precis när han kom tillbaka in på Ikea hördes det i högtalarna: "det går nu bra att betala med kort".


SUCK!


Ibland är det liiiiteliiiite motigt...men men...


Mötte Sabina, Daniel och Anton på Ikeas restaurang för att fika. Gott och trevligt!


Sen bar det av hem till dem i Lindesberg. Kollade bland annat in deras nya lägenhet. Kanonsnyggt! Och vi hade en jättetrevlig kväll med mycket prat, skratt, fotografering, och god mat/efterrätt.


Klockan var 22.20 när vi anlände hem till Smedjebacken.


Lyckad dag, verkligen!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards