Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise Bertilsson - 18 juli 2010 17:07

Har haft besök av familjen Morgenstern nu i eftermiddag.


Vi åt tårta och pratade och skrattade. Det är alltid lika trevligt att träffas!


Anders har precis gått ut för att fortsätta greja lite med uteplatsen. Och jag väntar på att en jobbarkompis ska komma och hämta lite grejer...

Av Louise Bertilsson - 18 juli 2010 13:34

Jag har nyss skruvat dit sista skruven på första trädäcket. Trallen/golvet är med andra ord färdigt på den delen som inte kommer att ha nåt tak nu.


Vi är riktigt nöjda!!


Anders har även provat att sätta kjol och det blir sååå himla bra!!


Han är riktigt duktig, min Anders!

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2010 18:21

Förmiddagen svischade förbi, vi grejade med både det ena än det andra: vattnade blommor + klippte bort de döda bladen, tvättade, Anders bakade tårta (trôlltårta) eftersom hans familj + mormor och morfar kom och fikade och grattade honom på födelsedagen nu i eftermiddag. Han blev riktigt glad för alla presenterna han fick! Mycket verktyg blir det till en händig man.. hehe =)

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2010 11:24

Var ute och grejade lite efter frukosten medans skuggan var på altanen.


Skulle flytta några brädor och vips så hoppar det fram nåt stort, äckligt...


Jag skrek.


En groda var det. En ganska stor groda tyckte jag.


Den hoppade upp på trädäcket och jag skrek till Anders: "en groda, akta så den inte hoppar in!!"


Men grodan var väldigt snabb. Den hoppade in i vårt grovkök och in så långt det gick under diskbänken vi har där... Hmm..


Jag fick mer eller mindre panik, men Anders var lugn som en filbunke. Han föste lugnt och sansat ut grodan igen och den hoppade än en gång över vårt trädäck.


Usch, gillar inte grodor. De är äckliga!

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2010 17:19

Var på Byggmax å köpte mer trall-virke också. Så nu är det bara att fortsätta.


Förstår dock inte hur det kan skilja flera kronor/meter på virke från en brägård till en annan... vi tog med släpet idag till Borlänge eftersom vi ändå skulle dit, och då tjänade vi ju massa pengar på att köpa med oss trall hem. Annars hade resan ätit upp det vi tjänat och då kan man lika gärna åka till Ludvika. Men idag lönade det sig rejält. Men jag fattar inte hur det kan skilja så mycket i pris faktiskt.. för exakt samma sak liksom.. 


En annan fördel med att vi köpte virket på Byggmax i Borlänge var att de hade fler längder att välja på. Vi valde 4,8 meters trall eftersom det då inte blir så mycket spill som inte används.

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2010 17:14

Tänk att man allt som oftast lyckas välja fel kassa när man ska betala.


Man tycker att man väljer den kassan som går framåt fortast, men så är det inte alltid.


Idag på Jula fick vi vänta jättelänge trots att det bara var 2 kunder före oss. Det lyckas alltid bli nåt strul just där vi står... knivigt hur det är det där..


Tur att man oftast inte har nå bråttom, men det är ändå frustrerande på nåt vis liksom - just vetskapen om att ha valt fel...

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2010 16:45

I morse begav vi oss iväg till Borlänge för att uträtta lite ärenden.


Första anhalten var vid självplock (jordgubbar) strax utanför Borlänge. Kanongoda jordgubbar var det!! Mer närodlat, billigt (32kr/kg) och ekologiskt kan det väl knappast bli, eller?


När vi kom hem tog vi hand om jordgubbarna (8 kg), rensade dem och fryste in dem i påsar. Smarrigt va?

  

Av Louise Bertilsson - 15 juli 2010 20:12

Tog en promenad efter maten. Det var riktigt skönt, vilket troligtvis beror på att det var längesen vi var ute och gick. Har haft så mycket annat att göra på kvällarna.


När vi kom ungefär gatan neranför vår gata så började det duggregna. Skönt.


Duschade i några minuter och sen när jag stängt av vattnet så hörde jag hur det spöregnade!


Snacka om bra tajming, att vi slapp bli sjöblöta! Fast å andra sidan kanske det hade varit skönt det också...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards