Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2010 13:56

Tog en liten power-nap när jag kom hem från jobbet. Det är skönt med en tupplur ibland, somnade på en gång, som ett ovaggat barn. Trött.

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2010 20:01

Har 4:e getingen inne nu. De är på villovägar... de har ju blivit av med sina hus idag när de rev sargen och satte dit ny, tät och helt virke...


Deras hyresavtal har gått ut kan man säga.. men nu försöker de hitta andra ingångar och då kommer de in till oss, icke bra!!

3

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2010 16:46

Sakta men säkert närmar det sig... endast 3 dagar kvar...=)

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2010 16:38

Hantverkarna som är här och byter våran sarg tillsammans med Anders har nyss lämnat brottsplatsen för idag. Det sista de sa var att Anders får sovmorgon imorn. Och Anders blev superglad!!


Precis innan de sätter sig i bilen så säger den ena till Anders: "då ses vi halv 8 imorn då".


Å DÅ skulle du sett Anders min... han som trodde att en sovmorgon var längre än till halv 8, men icke..

Kunde inte låta bli att skratta lite när han blev så snopen... Stackars!

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2010 22:02

Satt nyss å zappade mellan tv-kanalerna och halkade in på ett mystiskt program på SVT2. Det var en kille som stod och stampade vindruvor i en tvättkorg så att det skulle bli vin.


Men hallå!?


Tv-programmet hette "Ingen bor i skogen". Är det nån som vet vad det är för mysko program?

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2010 18:35

Det är jobbigt att inte ha semester nu när det är så fint väder, men om jag ska vara riktigt ärlig är det nog ännu mer tur att jag jobbar just den här veckan.


Knepigt kanske, men sant.


Det är nämligen så att när jag kom hem så berättade Anders vad han och byggare Bob (han som byter våran sarg tillsammans med Anders) har gjort och vart de har gått. De har praktiskt taget svävat i luften på enbart några få brädor.

Och sånt är jag allergisk mot att se.


OM jag hade haft semester den här veckan så hade jag nog inte kunnat koppla av en sekund, så det är bättre att vara på jobbet. Faktiskt. Och sen när jag kommer hem på eftermiddagarna/kvällarna får jag istället se resultatet. Det är kul!



4

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2010 18:28

Nedräkningen fortsätter även denna vecka... bara 4 dagar kvar nu! =)

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2010 09:19

Hör hur de pratar där ute medans de langar upp byggnadsställningen på balkongen, och jag måste ju faktiskt erkänna att jag blir lite nervös.


De säger saker som "håller balkongen för 100 kg till tror du?"


Såna uttalanden och frågor ger inte en trygghetskänsla precis, men man lär väl lita på att de vet vad de gör.


Återkommer mer ikväll med hur arbetet har gått under dagen. Ska bli kul att komma hem sen och se hur långt de har kommit...spännande!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards