Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise Bertilsson - 23 juni 2011 13:46

Ibland har nöden ingen lag...


Det är lite sorgligt, men nu ska våran trotjänare UFS söka efter nya ägare...


http://www.blocket.se/dalarna/Volkswagen_Golf_IV_variant_1_6_34580859.htm?ca=6&w=1


Vi håller tummarna för att han blir såld och kommer till ett bra hem.

Av Louise Bertilsson - 23 juni 2011 13:17

Jag och Ida åkte till mitt jobb idag på förmiddagen för att delta i midsommarfirandet. MEN. Eftersom det regnade skedde firandet inne, så vi deltog inte. Ville inte ta med Ida in till barnen - tycker att hon är för liten för det än... Så vi satte oss i personalrummet så fick personalen komma dit å charmas. Och det gjorde de minsann!!


Det var verkligen jätteroligt att träffa alla (nästan alla iallafall) igen!! Vi får göra fler utflykter dit sen när Ida blivit lite äldre så vi kan traska på turné inne på avdelningarna.

Av Louise Bertilsson - 22 juni 2011 17:37

Har nyss varit ute å gått (fastnade hos Hillboms en stund bara - trevligt trevligt! - och sen fortsatte vi promenaden) men jag blir tokig på det här med att skydda brösten.

Jag bönar och ber om ett svar om hur mycket kläder man bör ha över brösten för att minska risken för mjölkstockning? Vill ju inte riskera nåt nu när det funkar så bra, samtidigt som jag inte vill svettas ihjäl!! Snälla, hjälp!

Av Louise Bertilsson - 22 juni 2011 10:25

Tänkte fråga mina läsande bloggläsare om ni har läst nåt av Håkan Östlundh?

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2011 18:43

Nu har Anders fått sommarlov! Nu ska vi vara hemma å mysa hela familjen, hela sommaren - ända till mitten av augusti! =)

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2011 12:24

Nån som hört nåt om vad det ska bli för väder på midsommar? Önskar bra väder både torsdag å fredag, tack!


Hmm, vem är det man ska ringa eller maila till för att få sin önskan uppfylld?

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2011 10:56

På radion så hissar och dissar de olika saker och jag tänkte göra detsamma. 


Börjar med att dissa att tiden inte riktigt räcker till. När Ida sover vill man göra allt man annars inte hinner. Men det går ju inte. Man måste prioritera, men helst av allt vill man greja med allt samtidigt, man börjar här, och fortsätter där. Och så vaknar hon.... och man önskade att hon kunde somna om och sova en liten stund till så man hinner klart. Men nej.. bara att gilla läget antar jag, men det är svårt när man vill greja och få i ordning hemma...


Och hissa den här uppfinningen:

  

Nappen!!


Jag är såå himla glad att Ida tar napp! Många gånger underlättar det enormt mycket när hon bara är tutt-sugen eller har svårt att slappna av.

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2011 08:01

Kom på att jag glömde säga att Anders hittade årets första kantarell igår när vi var ute och gick. En ensam rackare stod där så gul och fin. Den 19:e juni liksom... Den hade bråttom upp kan man säga...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards