Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2011 14:33

Hela familjen har nyss varit ute och gått (jajamensan, du läste rätt - jag var också med)!

Det var riktigt skönt att vara ute en stund. Tror att det blev nästan 40 minuterspromenad, vilket är en stor bedrift för mig som knappt har varit ute sen i april. Lite jobbigt var det, men det är ju inte så konstigt egentligen för konditionen är inte på topp. Och magmusklerna kan jag ju kolla  upp i himlen efter, de måste ha försvunnit i och med att Ida föddes, för i min mage är de då inte... hoppas verkligen att vi kan återuppta de dagliga promenaderna nu, alla 3.


Blöjbyte nästa.

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2011 09:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 18 juni 2011 17:14

Akta er för gamla tanter i trafiken. Vi fick nämligen MÖTE i rondellen av 2 gamla tanter i en Volvo... Anders tutade, men vem vet om de ens hörde - de såg oberörda ut då de fortsatte att kolla absolut rakt fram som i en tunnel....


Vissa borde lägga bilnycklarna på hyllan, eller ännu bättre - sälja bilen!


Apropå bil så är Anders ute å badar UFS, vilket betyder en mycket glad bil om en liten stund.


Bil ja, hmmm.... det är svårt... och dyrt... MEN.... väldigt lockande.... svårt som sagt....

Av Louise Bertilsson - 17 juni 2011 12:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 17 juni 2011 11:30

BVC på förmiddagen. Allt såg bra ut!! Ida växer så det knakar enligt kurvan =)

Men attans innan vi kom dit. Jag och Ida hade nämligen en prövning att ta oss dit själva när Anders var på jobbet. Det var sannerligen inte kul. Ida var hysteriskt ledsen så fort jag satte ner henne i bilbarnstolen och jag blev bara mer och mer stressad. Att jag var stressad är förresten bara förnamnet. Å inte blir det bättre av att hon är tvungen att sitta i baksätet heller pga airbag fram (visst går det att koppla ur den, men det kostar skjortan - ca 10 000 och det är det inte värt tycker vi). Fy sjutton vad hemskt det var att inte kunna få tyst på henne. Och jag vet att hon inte mår dåligt av att skrika, men JAG mår dåligt när hon skriker så där hysteriskt...


Sen slank vi in på MVC också för att ta ett blodvärde på mig. Himlen gråter massor idag (regn), men jag är riktigt glad!! Blodvärdet hade nämligen höjts rejält sen sist!! =) Från 102 som jag hade förra veckan till 118 nu. Det är inte så konstigt att jag känner mig piggare med andra ord!! 


Efter våra sjukhusbesök åkte vi till Anders jobb och visade upp vårt charmtroll. Snacka om att det var MÅNGA som lät sig charmas av vårt lilla knyte!! En del försökte även sno med henne, men icke!! Där går gränsen!! Det är ju våran bebiiis! =)


Nu lunch - pannkakor från frysen.

Av Louise Bertilsson - 16 juni 2011 15:45

När Ivriga Ida går på restaurang gäller det att personalen bunkrar upp med handdukar i massor och gärna extra kläder. Bordsskicket är inte det bästa om man säger så...


Tur att hon är enda gästen... =)

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2011 20:27

Anders går runt med Ida i famnen och hummar/nynnar Idas sommarvisa. Det är riktigt sövande verkar hon tycka, för det funkar nästan alltid. Hon somnar så sött (ibland efter att verkligen ha stresat emot med vidöppna ögon - man kan ju alltid testa....)

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2011 16:47

När Ida hade ätit färdigt blev det aktuellt att ta ett bad. Hon hade nämligen spytt ner sig totalt så det var enklast att bada fröken så hon blev ren igen. Totalt klädbyte, men även handduksbyte då hon inte riktigt kunde hålla sig när jag svepte in henne i handduken.


Tur att vi har egen tvättmaskin säger jag bara!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards