Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2011 08:45

Anders gör sig redo att bege sig till skolavslutningen, en skolavslutning som är ganska speciell för honom. Det är nämligen så att hans första 9:a som han följt i 3 år går ut nu så det är lite vemodigt tycker han...


Kostymen, skjortan och slipsen på. Skorna putsas i skrivandets stund.


Här är han redo att bege sig iväg:

 

Stiligt va?


Han brukar ha kostym när det vankas skolavslutning. Det är kul att han tycker att det är kul att klä upp sig lite ibland! =) 


Först tror jag att lärarna ska samlas på skolan, sen är det avslutning i kyrkan med eleverna. Våran kyrka. Tror att avslutningarna där är jättefina!!


Sen vankas det sommarlov för alla elever, men lärarna får vackert jobba en vecka till, sen är det deras tur att också bli lediga! Längtar!

Av Louise Bertilsson - 14 juni 2011 14:08

Stackars lilla näsan är täppt och snorig. Vi har köpt koksaltlösning och nässug, så nu ska här hållas tummarna att det funkar som det är tänkt. Vill ju att Ida ska kunna sova gott, äta och andas normalt!! Som det är nu (läs idag) så går det inte att lägga henne i vagnen för hon vaknar inom 5 minuter. Och om man pallar upp under hennes huvud så spyr hon... det enda är att låta henne sova upprätt mot oss. Det funkar. Men inte i längden. Så nu hoppas vi att nässugen ger effekt!

Av Louise Bertilsson - 13 juni 2011 17:50

Meningen var att vi skulle göra en paj till kvällsmat idag. Kycklingpaj. Men nej, planerna förändrades av att Ida inte var riktigt nöjd och belåten.


Planerna om pajen pajade kan man säga!!


Blir pommes och kyckling istället. Lite mer lättlagat kan man säga. Men ändå väldigt gott! Pajen får helt enkelt vänta till en annan dag.. så är det när man inte bestämmer själv i huset längre. Nu när en pytteliten människas behov går före allt annat.

Av Louise Bertilsson - 13 juni 2011 09:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 13 juni 2011 09:15

Hör och häpna: jag hann faktiskt baka bröd igår!! Inte bara 1, utan 2 limpor =)


Här är en bild på mina nybakade "brön":

 

Latmajas semesterbröd blev det. Det går fort att göra och är väldigt enkelt - bara att röra ihop degen och in i ugnen. Ingen jäsning. Perfekt när man har liiiite tidsbrist.


Åt dem till frukost idag och det var sååå gott! Och mättande.

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2011 16:08

Min bror med sambo och min mamma har varit här nu på eftermiddagen. Riktigt trevligt att prata lite om både ditten och datten! Bra initiativ bror!! =)

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2011 10:57

12:e juni idag. Det innebär att det är min kusin Hannas födelsedag idag.


Ett stort GRATTIS på din dag Hanna!!


Hoppas att dagen blir som du önskar.

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2011 10:43

Fick oväntat, men mycket trevligt, besök igår kväll av Samuel. Vi pratade, kollade på film och hade allmänt trevligt. Grabbarna var även ute å planerade uppsättandet av hängränna/stuprör på våran altan medans jag matade Ida.


Det kommer bli jättebra i slutändan med regnvattenavrinningsplanerna, även fast det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig... men de får göra som de vill. Känner att det finns viktigare saker att lägga sig i... =)


Nu på förmiddagen kom Junia och Jens förbi en snabbis och hälsade på Ida och gick husesyn. Kul att se er!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards