Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2011

Av Louise Bertilsson - 9 september 2011 09:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 september 2011 19:16

Innedag? Njaeee... inte hela dagen...


Såg nämligen min chans att ta en promenad när det var uppehåll i regnandet. Ida var jättetrött precis samtidigt som det slutade regna. Perfekt!! Så vi tog en promenix. Men det började duggregna lite på slutet, men det gjorde inget... det var skönt att komma ut.


Alldeles strax kommer snickaren som ska hjälpa oss sätta taklister i badrummet. Sen är det HEEELT klart!! =)


Nu ska Ida få kvällsmat.

Av Louise Bertilsson - 7 september 2011 08:15

Det smattrar på fönstren. Det blåser.


Med andra ord låter det som att det kommer bli en innedag idag för mig och min skatt.


Igår när vi var på väg ut på promenad hann vi precis utanför dörren så började det regna. Då blev jag suur!! Men Ida fick sova ute ändå och jag gick in igen... så gårdagens promenad s k e t sig, men Idas utesovning blev av ändå. Bra det!! =)


Måste bara slå ett slag för våran elektroniska babyvakt. Den är kanonbra när Ida t.ex sover ute eller på övervåningen och man själv är nere. Då har man ändå lite koll, perfekt!!! Den reagerar över plötsliga ljud, så om man är ganska nära och gör nåt som låter helt plötsligt så ger den utslag. Men det är ju bättre att den ger utslag för mer än mindre. Bättre en gång för mycket än en gång för lite. Nöjda med den är vi iallafall!!

Av Louise Bertilsson - 6 september 2011 21:45

Grattis världens bästa Anna på födelsedagen idag!!


Har redan grattat på flera olika ställen, men ett eget blogginlägg på din dag är obligatoriskt.


Många grattiskramar till dig från oss 3!! =)

Av Louise Bertilsson - 6 september 2011 07:51

Hej och välkommen till mina ben du kära träningsvärk!!


Träningsvärk är bra. Då märks det att jag inte låg på latsidan igår när jag tränade. Duktiga jag tycker jag =)

Av Louise Bertilsson - 5 september 2011 20:00

Powerwalk/joggning i min ensamhet innan kvällsmaten. När jag kom hem gjorde jag armhävningar och steg i trappen upp och ner, upp och ner (vet inte vad de kallas, jobbigt är det iallafall). Försöker hålla igång hela kroppen även utan gymmedlemsskap. Om jag får säga det själv så tycker jag att det går rätt bra faktiskt.


Det var riktigt riktigt skönt att komma ut och röra på sig. Det duggregnade men det gjorde inte ett dugg =) Det var tur att jag gick ut när jag gjorde, för nu spöregnar det! Och det kommer troligtvis fortsätta med det även i natt och imorn också... en innedag imorn med andra ord.


Nu blir det Idol.

Av Louise Bertilsson - 5 september 2011 14:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 5 september 2011 13:56

Dagens promenad tog vi på förmiddagen jag och Ida. Hade nämligen hört att det skulle bli regn och rusk framåt eftermiddagen. Riktigt skönt ute. Varmt. Nästan sommarvärme faktiskt även fast det är september.


Vi gick förbi ett hus där det var en gubbe ute. Han frågade:

"jaha, är du ute och luftar lillan?"

Hehe, ja så kan man också uttrycka det =)


Nu knastrar det i babyvakten, det är bäst att gå å se om Ida har slagit upp sina blå nu...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards